رشد و توسعه غرب تهران با اجرای ۴ پروژه اولویت دار منطقه ۹
عباس جدیدی مطرح کرد:

رشد و توسعه غرب تهران با اجرای ۴ پروژه اولویت دار منطقه ۹...

تاریخ انتشار: 29 آگوست 2016 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

عضو و معاون امور نظارت شورای اسلامی پایتخت در جریان بازدید از منطقه ۹ و دیدار با شهروندان با بیان اینکه ۲۰ درصد از پروژه های فرامنطقه ای در این منطقه اجرا می شود، گفت: این پروژه ها روند چشمگیری در جهت رشد و توسعه شهر تهران خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، عباس جدیدی با اشاره به پویایی و تسریع پروژه های عمرانی منطقه گفت: از ۲ سال پیش این پروژه ها روند رو به رشدی داشته و در حال حاضر با پیگیری ها و تلاش مهندس محسنی شهردار منطقه سیر صعودی خود را ادامه می دهد.
وی افزود: با توجه به ۴ پروژه فرامنطقه ای در منطقه ۹ ، این منطقه پرکار و فعال است و بار سنگین کاری را برای منطقه ایجاد می کند و با تعاملات دستگاه های بین بخشی باید مشکلات را مرتفع کنیم.
معاون امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران اذعان داشت: اگر این پروژه ها هر چه زودتر به بهره برداری برسد ، خیلی از مشکلات منطقه حل می شود و در واقع مشکلات ترافیکی عدیده از سمت غرب و جنوب غرب تهران رفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: موضوعی که چالش بزرگی را برای منطقه به وجود آورده تخصیص بودجه است و باید در کمیسیون تخصیص نگاه ویژه ای به منطقه ۹ شود.
جدیدی ادامه داد: در منطقه ۹ املاک زیادی وجود دارد که با مشکل تملیک مواجه است و تملک این املاک هزینه های زیادی را سربار بودجه شهرداری تهران کرده است.
وی اظهار داشت: توزیع عادلانه بودجه در سطح مناطق ۲۲ گانه را داریم ولی برای پروژه های فرامنطقه ای این بخش از پایتخت، در تخصیص بودجه به معاونت عمرانی باید بصورت ویژه دیده شود.
این عضو شورای شهر گفت: این پروژه های فرامنطقه ای در طرح تفصیلی هم دیده شده و جزو قانون و احکام برنامه است که هر چه زودتر باید انجام شود.
وی در خصوص تملک معارضین پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) اظهار داشت: در این پروژه معارض آموزش و پرورش و املاک شخصی کارگاه های سنگبری را داریم و در اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح فتح باید نگاه مان به گونه ای باشد که این پروژه صرفا برای منطقه ۹ نیست و بلکه مشکل پایتخت است و باید در بخش غربی تهران حل شود.
جدیدی با بیان اینکه علاوه بر پروژه های بزرگ منطقه ، طرح ها و پروژه های دیگری در سطح منطقه اجرایی شده نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۶۰۰ نقطه لکه گیری و آسفالت در سطح محدوده انجام شده که قابل توجه است.
وی در خصوص دیگر مشکلات منطقه ۹ نیز به وجود بافت فرسوده و املاک ریزدانه سطح محدوده اشاره کرد و گفت: در این بخش از تهران حدود ۱۴۱ هکتار بافت فرسوده داریم که ۴۰ هکتار آن بازسازی شده و با این حال کافی نیست و ترمیم بافت های فرسوده منطقه نیازمند عزم جدی است و کمک دولت را نیز می طلبد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: سهم دولت در بخش بافت فرسوده نیز قابل توجه است و با همکاری دولت با شهرداری تهران ، بافت های فرسوده به سرعت نوسازی می شود و باید با این دیدگاه به موضوع نگاه کنیم که ترمیم بافت فرسوده هزینه نبوده بلکه به نوعی سرمایه گذاری است.
وی همچنین به توسعه فضای سبز منطقه ۹ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: املاک حاشیه امامزاده عبدالله (ع) املاکی بسیار متراکم و فشرده است و با تملک این املاک و تبدیل این محدوده به فضای سبز می توانیم سرانه فضای سبز منطقه را افزایش دهیم.
جدیدی با بیان اینکه باید سطح مشارکت مردمی را در منطقه بالا ببریم نیز گفت: با ایجاد ابزاری مشکلات مردم را حل خواهیم کرد و هرجا که خود مردم در کارها حضور داشتند ، برنامه ها خیلی سریعتر پیگیری و کاری ماندگار انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به منطقه ۹ بیشتر به سمت مشارکت مردمی است و با جذب سرمایه گذار برای ترمیم بافت فرسوده و رفع قانونی موانع و با مصوباتی قانونی حتی بصورت ۲ فوریت ، رشد و پویایی را در تسریع پروژه ها حفظ کرده ، مشکلات را رفع کنیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که منطقه ۹ جزو مناطق اولویت دار شهر تهران است.
براساس این گزارش، عضو و معاون امور نظارت شورای اسلامی شهر تهران با همراهی مهندس محسنی شهردار منطقه ۹ در جلسه ای که با حضور رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا با فرمانده پایگاه یکم شکاری و دیگر مسئولان منطقه ، باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری و جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند برگزار شد نیز حضور یافت و با شرکت در برنامه ملاقات مردمی شهردار منطقه به درخواست شهروندان رسیدگی کرد.

چاپ چاپ