تاریخ انتشار: 31 آگوست 2016 - اخبار, اخبار شهرداری ها

شناسایی و پایش معضلات زیست محیطی در شمال شرق تهران

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از شناسایی و پایش معضلات زیست محیطی در سطح منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ حسین سیگارودی در این باره گفت: در راستای طرح آسمان آبی زمین پاک و ارتقای سلامت و آراستگی شهری و به منظور شناسایی معضلات محیط زیست در سطح منطقه، طی بازدیدهای میدانی به صورت پلاک به پلاک معضلات زیست محیطی شناسایی می شوند.
وی افزود: در این عملیات که با همکاری نیروهای اداره محیط زیست منطقه و نواحی نه گانه انجام می شود، در مرحله اول مشکلات محلات شمیران نو و گلشن مشخص شد.
سیگارودی با بیان این مطلب گفت : هدف اصلی از انجام این بازدیدها بهبود وضعیت کیفیت محیط زیست شهری در سطح منطقه و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا اهدافی مشخص و شناسایی می گردد که به نوعی منجر به آلودگی محیط زیست (هوا ، صوت ، آب ، خاک و منظر شهری) ، نقص در چرخه مدیریت پسماند و بازیافت ، ناهماهنگی در کاربری اراضی و فضاهای بی دفاع شهری شود و نیاز به توسعه و یا بهبود در نگهداشت فضاهای سبز شهری و عوامل مخاطره آمیز در حیطه محیط زیست ، ایمنی و بهداشتی برای شهروندان داشته باشد.
سیگارودی در ادامه گفت: گزارشات مربوط به این بازدیدها به طور مرتب تهیه و در اداره محیط زیست جمع بندی می گردد. با توجه به معایب و نقایص شناسایی شده در سطح هر محله ، سهم هر یک از معایب و نقایص مطروحه تعیین و نمودارهای تحلیلی آن ترسیم می شود.
وی در پایان متذکر شد : به منظور اعمال دیدگاهها و نقطه نظرات شهروندان در بهبود وضعیت محیط زیست شهری، آمار پیام های ۱۳۷ منطقه به تفکیک موضوعات شاخص محیط زیستی در سطح هر محله مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.
پیمان ضیایی
مدیر روابط عمومی

چاپ چاپ