«بیانیه تبریز» مبدا تحولات مهم گردشگری
شهردار تبریز عنوان کرد؛

«بیانیه تبریز» مبدا تحولات مهم گردشگری

تاریخ انتشار: 31 آگوست 2016 - اخبار, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهریارنیوز: دکتر نجفی «بیانیه تبریز» را مبدا مهم تحولات گردشگری عنوان کرد و افزود: همت مشترکی که وزار و سران گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در خصوص مباحث گردشگری داشته‌اند، به طور حتم، طی چشم‌انداز میان‌مدت، تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش شهریار، شهردار تبریز، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: «بیانیه تبریز» محورهای کلان گردشگری آسیا را به ویژه در زمینه ظرفیت های اکوتوریسم، مورد توجه قرار داده است؛ این محورها قطعاً در تعاملات سیاسی و اجتماعی کشورهای عضو لحاظ می‌شود.
وی متذکر شد: این بیانیه به نام «تبریز» صادر شده و طبق عرف دیپلماسی و پروتکل‌های بین‌المللی، مفاد مختلف آن، تا سال‌های سال، با استناد به «بیانیه تبریز» پیگیری خواهد شد.
دکتر نجفی به دستاوردهای میزبانی این اجلاس اشاره و خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی، احیای جایگاه متمدن کهن‌شهرهای اسلامی را به عنوان یک دغدغه مهم در مدیریت اطلس شهرهای اسلامی مورد توجه قرار داده است؛ اجلاس وزاری گردشگری آسیا نیز بیانیه پایانی خود را با محوریت همین موضوع مطرح کرده که این امر، نقش کارساز و شتاب‌بخش در اعتلای جایگاه بین‌المللی شهر تبریز خواهد داشت.
شهردار تبریز با اشاره به علاقمندی میهمانان اجلاس به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز، خاطرنشان کرد: اعضای مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیا، از چهره‌های اثرگذار در برنامه‌های گردشگری بین‌المللی به شمار می‌روند و هر یک به عنوان سفیر فرهنگی، ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری تبریز را در مناسبات و رویدادهای مهم بین‌المللی انعکاس خواهند داد.
دکتر نجفی با اشاره به تعامل شهرداری تبریز و عموم بخش‌های اجرایی در پیگیری برنامه‌های گردشگری، اظهار داشت: شهرداری تبریز بخش عمده‌ای از الزامات میزبانی مجمع همکاری‌های آسیا را عهده‌دار شده بود و مصمم است تا پیگیری این روند را همگام با مدیریت همدل و صمیمی استان، تداوم بخشد.

چاپ چاپ