زیرساخت‌های شهر اصفهان برای توسعه دوچرخه‌سواری مناسب است

زیرساخت‌های شهر اصفهان برای توسعه دوچرخه‌سواری مناسب است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در دیدار مدیران حمل و نقل پاک شهری آمستردام هلند با شهردار اصفهان مطرح شد
زیرساخت‌های شهر اصفهان برای توسعه دوچرخه‌سواری مناسب است/ استفاده ۵۰ درصد مردم شهر آمستردام از دوچرخه
مدیران حمل و نقل پاک شهری شهر آمستردام کشور هلند که مردم و مسئولان آن شهرت جهانی در استفاده از دوچرخه دارند، ضمن سفر به اصفهان با مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با مدیران حمل و نقل پاک شهری آمستردام هلند، اظهار کرد: اصفهان سومین کلانشهر و صنعتی‌ترین شهر ایران است که از مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه آلودگی و ترافیک دو چالش بزرگ شهر اصفهان هستند، تاکید کرد: اخیرا پویشی در شهر اصفهان در راستای توسعه حمل و نقل شهری و استفاده بیشتر از دوچرخه راه‌اندازی شده که به سبب آن قصد داریم شهر را از این چالش‌ها نجات دهیم.
شهردار اصفهان اولویت برنامه‌های شهرداری را بهبود کیفیت محیط زیست، حمل و نقل عمومی و گردشگری اظهار کرد و افزود: تلاش داریم شهر را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و دانش پایه پیش برده به نحوی که از صنایع سنگین به سمت صنایع دانش‌محور حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه استفاده از دوچرخه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، اضافه کرد: اصفهان در گذشته، نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه به شهر دوچرخه‌ها شناخته می‌شده که با گذشت زمان و رشد زندگی ماشینی این موضوع رو به فراموشی گذاشته است.
جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه امیدواریم اصفهان باز هم به شهر دوچرخه‌ها تبدیل شود، تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه را در اصفهان با عنوان «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» معرفی کرده‌ایم و من در این روز تمام وقت از دوچرخه استفاده می‌کنم تا مردم به استفاده از این وسیله نقلیه و وسایل حمل و نقل عمومی تشویق شوند.
وی بیان داشت: استفاده از تجربیات کشورهایی مانند هلند که عملکرد موفقیت‌آمیزی در نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری میان مردم خود داشته‌ به ما در نهادینه‌سازی استفاده از دوچرخه در شهر کمک می‌کند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه باید ابتدا زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در اصفهان فراهم شود، گفت: تصویب ۱۰۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در شهر اصفهان از اقدامات مهم شهرداری اصفهان برای کمک به مردم در راستای استفاده بیشتر از دوچرخه است.
وجود اماکن تاریخی در اصفهان کمکی برای افزایش دوچرخه‌سواری است
در ادامه این دیدار «دِرِک دِ یاخر» از مدیران حمل و نقل شهری آمستردام و نماینده هیئت هلندی ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان، اظهار کرد: مهمان‌نوازی مردم و زیبایی‌های شهر اصفهان دید من را نسبت به این شهر و مردمش بسیار مثبت کرد.
وی تصریح کرد: دیدار از مکان‌های تاریخی اصفهان به ما نشان داد که این شهر چه نقش مهمی از گذشته تاکنون در کشور ایران در مسائل مختلف ایفا می‌کرده است.
این مدیر شهری کشور هلند با بیان اینکه آثار تاریخی شهر اصفهان باید حفظ شود، ادامه داد: حل مشکلات شهری اصفهان مانند آلودگی هوا و ترافیک هم به ساکنین شهر کمک کرده هم به جذب توریست یاری می‌رساند چراکه این دو چالش خطری برای آینده این شهر است.
وی زیرساخت‌های شهر اصفهان برای توسعه دوچرخه‌سواری را مناسب دانست و اضافه کرد: وجود درختان زیاد در شهر و عریض بودن خیابان‌ها امکان توسعه زیرساخت‌های لازم برای استفاده مردم از دوچرخه را فراهم می‌آورد.
دِ یاخر، با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد مردم در آمستردام هلند از دوچرخه استفاده می‌کنند، ادامه داد: با وجود دارا بودن هلند از دانش و تجربه استفاده از دوچرخه و با توجه به برنامه‌ریزی بلندمدت شهر اصفهان در این زمینه می‌توانیم کمک بسیاری به شهر اصفهان در زمینه انتقال دانش استفاده از این وسیله نقلیه داشته باشیم.
وی گفت: با وجود فراهم بودن زیرساخت‌هایی مانند اتوبوس‌های BRT و مترو در شهر اصفهان در کنار راه‌اندازی سیستم استفاده از دوچرخه می‌توان این شهر را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی پوشش داد.
این مدیر حمل و نقل شهری آمستردام، وجود اماکن تاریخی در اصفهان را کمکی برای افزایش دوچرخه‌سواری دانست و تاکید کرد: در صورت فراهم بودن ارتباط میان ارگان‌های مختلف شهر اصفهان می‌توان کمک بسیار زیادی به استفاده بیشتر مردم از دوچرخه کرد.

چاپ چاپ