دبیر هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس کاشان خبر داد

تشکیل موسسه فرهنگی هنری چندمنظوره باغ موزه دفاع مقدس کاشان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

دبیر هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس کاشان از تشکیل موسسه فرهنگی هنری چندمنظوره باغ موزه دفاع مقدس کاشان و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت دارالمومنین کاشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مجتبی رضازاده در نخستین جلسه هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس کاشان اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس کاشان ناظر به دو کارکرد اثرمحور، دیجیتال و چندرسانه ای و نیز تجسمی و مفهوم محور است.

وی با اشاره به تأکید شهردار کاشان برای اختصاص زمین باغ موزه در محور بلوار امام رضا(ع) بیان کرد: این امر علاوه بر اهمیت نزدیکی به مصلی بقیه الله الاعظم(عج)، می تواند از ظرفیت گردشگرپذیر این مکان به دلیل مجاورت با بزرگراه به بهترین نحو بهره گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تصریح کرد: نقشه برداری ها از زمین باغ موزه صورت گرفته و مهندسی و طراحی مکان های مورد نظر به صورت دقیق انجام پذیرفته است تا بتوان در آینده به بهترین شکل از این مجموعه بهره مند شد.

رضازاده، سالن آمفی تئاتر, مرکز همایش ها و سالن اجتماعات، محوطه تفریحی و فضای سبز، نمایشگاه ادوات نظامی، مراکز آموزشی به صورت گسترده، مسجد و…را از بخش های دیگر این باغ موزه ذکر کرد.

وی از تشکیل موسسه فرهنگی هنری چندمنظوره باغ موزه دفاع مقدس کاشان و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت خبر داد و گفت: مجوزهای لازم از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است و به دنبال آن هستیم تا این موسسه فرهنگی هنری را به ثبت برسانیم.

مشاور شهردار کاشان همچنین با تأکید بر لزوم ایجاد شورای محتوایی عنوان کرد: این شورا متشکل از تمام مجموعه هایی است که در دفاع مقدس حضور داشته اند و از افرادی که اطلاعات ویژه ای از جنگ تحمیلی دارند نیز در این شورا استفاده می شود.

رضازاده آموزش راویان دفاع مقدس در کاشان را نیز خاطرنشان کرد و افزود: برای حفظ میراث ارزشمند دفاع مقدس و بیان خاطرات آموزنده دوران عشق و حماسه باید زبان و گونه های ارائه محتوا نیز با دقت و مبتنی بر شیوه های جذاب آموزش داده شود.

شایان ذکر است نخستین جلسه هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس کاشان با ریاست آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از سرداران و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس شهرستان و همچنین مسئولان و مدیران اجرایی شهر ستان برگزار شد.

انتهای خبر/

چاپ چاپ