تاریخ انتشار: 01 اکتبر 2016 - اخبار

دانش آموزان منطقه ۷ در ماراتن جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برگزاری جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها در مدارس منطقه با هدف ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، علی حیدری با اعلام این مطلب افزود: این جشنواره به یکی از گرایش‌های هنری معاصر می‌پردازد که در پیوند با نقاشی، مجسمه‌سازی و… به بیانی متفاوت از هنر شکل یافته از مواد دورریختنی ، زباله و پسماندهای شهری می‌پردازد.
به گفته وی تمایل این هنر به خلق آثار هنری متشکل از مواد طبیعی و دورریز است، به گونه‌ای که اشیاء ساخته شده از این مواد دورریز با نگاه خلاق و دستان پرتوان هنرمندان این مرز و بوم، سبب تقویت باورها و ارزش‌های دینی از جمله قناعت و صرفه‌جویی شده و تأثیر به سزایی بر جامعه و محیط‌زیست می‌گذارد.
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۷ با اشاره به اینکه جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها در چهار بخش کارگاه های آموزشی، مسابقه، کارگاه تخصصی و نمایشگاه ها با دو گرایش حرفه ای و تجربی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب طراحی و ساخت حجم، نقاشی، تکه های چسباندنی، عروسک های پارچه ای و چهل تکه طراحی و تهیه کنند.
وی با بیان اینکه این جشنواره در ماه های مهر و آبان برگزار می شود، تصریح کرد: ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف، توجه به نقش کلیدی زنان به عنوان مدیران خانه و ارتقاء سطح فرهنگ مصرف در خانواده، ترویج فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس، پرهیز از تجمل گرایی، مصرف زدگی و اسراف و توسعه و ترویج استفاده بهینه از پسماندهای شهری و دوریزها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

چاپ چاپ