رئیس دیوان محاسبات:

‌۲۱ میلیارد از ۲۳ میلیارد تومان دریافت‌های نامتعارف برگشت...

تاریخ انتشار: 06 دسامبر 2016 - خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رئیس دیوان محاسبات خبر داد
بازگشت ۲۱ میلیارد از ۲۳ میلیارد تومان دریافت‌های نامتعارف

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: از ۳۹۷ مدیر دریافت کننده حقوق‌های نامتعارف و ناعادلانه، ۱۰نفر با وجود تذکرات دیوان برای استرداد وجوه، اقدام های لازم را انجام نداده‌اند که نام مدیرانی که با دیوان محاسبات همکاری نکرده‌اند، اعلام می‌شود. به گزارش ایسنا، عادل آذر در نشستی خبری با ارائه دومین گزارش دیوان محاسبات به مردم در خصوص پرداخت‌های ناعادلانه و نامتعارف افزود: این پرونده بصورت جدی از مرداد ماه به دیوان محاسبات واگذار شد.
وی اضافه کرد: از ۳۹۷ مدیر دارای دریافت‌‌های نامتعارف، ۳۸۷ نفر اقدام های لازم را برای استرداد جمعاً مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۴۷ ریال بابت اضافه دریافتی مازاد بر ۲۰۰ میلیون ریال انجام داده‌اند؛ کار بسیار فشرده، وسیع و فنی در خصوص ابعاد، محتوای پرونده و تعداد افراد مشمول حقوق‌های نامتعارف و مبلغی که دریافت کردند، انجام گرفته است.
رئیس دیوان محاسبات با اشاره به اینکه این دومین گزارشی است که از سوی دیوان ارائه می‌شود، گفت: گزارش اول در صحن علنی مجلس قرائت شد و امروز گزارش دوم را به صورت رسمی از صدا و سیما به مردم تقدیم می‌کنیم.
وی افزود: تقریباً بیش از ۹۳ هزار پرونده مربوط به دستگاه‌های مختلف حاکمیتی و افراد و مدیران پایه بالا بررسی شده است. رئیس دیوان محاسبات با اشاره به دامنه بررسی‌ها گفت: این بررسی‌ها شامل رؤسای سه قوه، سایر مقامات و مدیران وزارتخانه‌ها، سازمان ها و مؤسسات دولتی از جمله نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، مجلس، قوه قضائیه و قضات، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، هیأت مدیره شرکت های دولتی مندرج در قانون بودجه کل کشور و همچنین مؤسسات و نهادهایی است که زیر نظر رهبر معظم انقلاب اداره می‌شوند.
عادل آذر افزود: در گزارش اول از تعداد بیش از ۹۳ هزار مدیر مشمول این پرونده، تعداد ۳۹۷ مدیر، مشمول مازادی تحت عنوان حقوق نامتعارف شدند یعنی تا سقف ۲۰ میلیون تومان را براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد بعنوان حقوق متعارف و مازاد آن را حقوق نامتعارف در نظر گرفتیم. وی گفت: براساس بررسی‌های دیوان محاسبات، کل پولی که باید به حساب های دولتی و خزانه بازگشت داده می‌شد، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که در گزارش اول وعده دادیم که در کوتاه‌ ترین زمان و تا آخر آبان، این گزارش تهیه و تقدیم مجلس شود.
عادل آذر با اشاره به نتیجه این دیدارها گفت: نتیجه آن شد که از ۳۹۷ مدیر، تعداد ۳۸۷ نفر اقدام لازم را برای استرداد جمعاً مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۴۷ ریال بابت اضافه دریافتی، مازاد بر ۲۰۰ میلیون ریال، برگشت داده‌اند. رئیس دیوان محاسبات تأکید کرد: این مبلغ معادل ۹۲ درصد کل مبلغ ۲۳۳ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۳۵۰ ریال مطالبه بوده است.
رئیس دیوان محاسبات گفت: از ۳۹۷ مدیر دریافت کننده حقوق‌های نامتعارف و ناعادلانه، ۱۰ نفر به رغم تذکرات دیوان محاسبات برای استرداد وجوه، اقدام‌های لازم را انجام نداده‌اند.وی با اشاره به نام اشخاصی که وجوه دریافت شده را مسترد نکرده‌اند، اظهار داشت: این افراد شامل مدیرعامل و یک نفر اعضای هیأت مدیره سابق بانک ملت، مدیرعامل و دو نفر اعضای هیأت مدیره سابق و سه نفر از اعضای هیأت مدیره فعلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مدیرعامل فعلی شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی و مدیرعامل سابق شرکت آلومینیوم‌المهدی هستند.

چاپ چاپ