معاون فرهنگی وزیر ارشاد مطرح کرد

پیوند پیشینه غنی تاریخی کاشان با ظرفیت های جاری فرهنگی در کاشان...

تاریخ انتشار: 06 دسامبر 2016 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشینه غنی و تمدن چندهزار ساله کاشان گفت: این سابقه درخشان به ظرفیت های جاری فرهنگی پیوند خورده و متصل است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، سید عباس صالحی در دیدار با مسئولان اجرایی و فعالان فرهنگی کاشان اظهار کرد: نقاط دیگری نیز همانند کاشان در زمینه شاخصه های تمدنی و تاریخی نیز وجود دارند اما این منطقه دارای نقاط تمایزی با سایر نمونه های مشابه است.
وی اتصال پیشینه غنی به وضعیت موجود را از موارد شاخص بودن کاشان دانست و گفت: پیشینه غنی و تمدن چندهزار ساله کاشان به ظرفیت های جاری فرهنگی پیوند خورده و متصل است.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق مدیران شهرستان کاشان به عرصه فرهنگ را ستودنی قلمداد و عنوان کرد: در شرایطی که در برخی مسئولیت با توجه به شرابط عرصه اقتصادی اولویت ها را در برمی گیرد اما نگاه مدیران کاشانی به حوزه فرهنگ با توجه به تلاش ها در ظرف دغدغه های اساسی به نظر می رسد.
صالحی، از همراهی، همدلی و تعامل به عنوان نکته مثبت و یکی از نقاط تمایز نگاه مدیریتی در شهرستان کاشان به زمینه فرهنگ نام برد و افزود: در این تعامل اختلافات سلیقه ای جای خود را به حرکت جمعی و دلسوزانه برای حرکت پیشرونده فرهنگی می دهد.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب در کاشان خبر داد و خواستار پی گیری و رایزنی مسئولان شهرستان برای تعیین مکان و زمان مناسب برای برپایی آن و همچنین تجمیع ظرفیت ها برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن شد.
شهردار کاشان نیز در این دیدار با تأکید بر آمادگی همه جانبه شهرداری کاشان از برگزاری اقدامات فرهنگی به خصوص در زمینه کتابخوانی، به ذکر برخی از اقدامات در این بخش نظیر احداث کتابخانه ها در سراهای محله، ساماندهی و تجهیز کتابخانه آیت الله مدنی، جانمایی زمین کتابخانه جامع با مساعدت آیت الله امامی کاشانی پرداخت.
سید محمد ناظم رضوی همچنین از اجرای طرح های ترویج کتابخوانی نظیر کتاب های همراه در پایانه های مسافربری، فرودگاه و…به منظور فراگیر کردن امر مطالعه در شهرستان خبر داد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم نگاه ویژه به شهرستان کاشان در حوزه فرهنگ از وجود برخی کمبودها و تنگناها در این زمینه سخن گفت.
مجتبی رضازاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این دیدار، ارائه ۱۴ طرح در زمینه ترویج کتابخوانی توسط این سازمان را یادآور شد و افزود: نشست ها و جلسات نقد و بررسی کتاب با محوریت نویسندگان ، «زنگ مطالعه ویژه کارکنان ادارات، استند کتاب های نیم ساعته ویژه مطب پزشکان شهر،«یک کتاب یک نویسنده»، «اجرای اردوهای نیم روزه دانش آموزی»، «نذر کتاب»، «طرح کتاب ویژه اتوبوس های شهری»، «تربیت و ساماندهی مبلغان کتاب با استفاده از ظرفیت سربازان در پادگان ها و مراکز نظامی»، «متن خوانی کتاب های فرهنگی جریان ساز»، «اجرای مسابقه های کتابخوانی»و … برخی از این طرح ها به شمار می رود.
حسین حیدریان رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست با یادآوری جایگاه دارالمومنین در زمینه فرهنگ، بر لزوم نگاه ویژه تر به این خطه تأکید کرد.
نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان انتشارات و برخی از فعالان فرهنگی افراد دیگری بودند که به بیان نقطه نظرات خود در زمینه روش های ترویج کتاب و کتابخوانی پرداختند.

چاپ چاپ