وظیفه روابط عمومی‌ها ارتقاء دانش عمومی جامعه است
دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران:

وظیفه روابط عمومی‌ها ارتقاء دانش عمومی جامعه است

تاریخ انتشار: 25 دسامبر 2016 - اخبار, یادداشت
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سخنران سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران: وظیفه روابط عمومی‌ها ارتقاء دانش عمومی جامعه است

دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: فن‌آوری‌های ارتباطات و اطلاعات یا به تعبیری دقیق‌تر فن‌آوری‌های فضای مجازی این امکان را فراهم می‌کند که ما بتوانیم با استفاده از صنعت داده‌کاوی و شخصی‌سازی این اطلاعات، اطلاعات را در اختیار فرد متناسب با حوزه‌ علایق و مسئولیت‌هایش قرار دهیم. روابط عمومی به عنوان پیشخوان واحدهای خصوصی و دولتی که مسئولیت پرتاب دستگاه‌ها را بر عهده دارد می‌تواند با شناسایی همه ذی‌نفعان رسمی و غیررسمی و تشخیص حوزه‌ علایق آن‌ها که به شکل سیستمی انجام می‌گیرد مثل شبکه‌ اجتماعی که افراد بر اساس علایق آن را تیک می‌زنند و بر مبنای حوزه‌ علایق ارتباطات شبکه‌ای برای افراد ایجاد می‌کند و آن‌ها را در جریان ورود داده‌های جدید در بستر شبکه‌ای قرار می‌دهد.

بنابراین این امکان از طریق صنعت فراگیر فضای مجازی فراهم شده تا ما بتوانیم داده‌ها را طبقه‌بندی کنیم و بر مبنای الگوریتم‌های ارتباطی در اختیار فرد یا افراد قرار دهیم.

از طرفی امروز بحث شخصی‌سازی اطلاعات، موضوع مهمی است. چرا که افراد در یک سطحی از دانش واحد نیستند و در سطوح دانشی متکثری قرار دارند، که این فضای الگوریتمی محیط مجازی این امکان را فراهم می‌کند که ما بتوانیم متناسب با شخص داده در اختیارش بگذاریم.

لذا این موضوع مستلزم این است که با پورتال‌های پیچیده و چند منظوره‌تری در دستگاه‌های کشور داشته باشیم و روابط عمومی می‌تواند نقش مهمی در این حوزه داشته باشد.

نکته دیگری که در این حوزه ‌ حائز اهمیت است این است که یکی از وظایف روابط عمومی‌ها ارتقاء دانش عمومی است، ضمن این که وظیفه دارند نسبت به ارتقاء دانش حرفه‌ای خود و تخصصی خود اقدام کنند. ارتقاء دانش عمومی سازمان سطوح مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ارتقاء سطح ارتباطات بین فردی در یک سازمان است. به عبارتی، ایجاد یک کلاس بالایی از ارتباطات مبتنی بر احترام به حقوق دیگران، انجام وظایف شغلی و انجام وظایفی که مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی است و به عبارتی، این دانش عمومی تا حدودی وارد حوزه‌ کیفیت ارتباطی می‌شود.

کیفیت ارتباطی مفهوم بسیار مهمی است که پیوند عمیقی با دانش دارد. دانش است که می‌تواند کیفیت ارتباطات را ارتقاء دهد و یک شهروندی رضایتمندی را تولید کند. لذا دستگاه‌ها عمیقاً نیازمند چنین سطح از دانش عمومی هستند که هم بتوانند در ارتباطات درونی سازمان با کیفیتی بالا ارتباطات را تأمین کنند و هم در ارتباط با سایر مراجعین و ذی‌نفعان و مشتریان سازمان بتوانند این رضایت را تأمین کنند که دانش عمومی است که از طریق فضای مجازی امکان ارتباطات را به سطح سودفردی و سودجمعی و سود ملی و فراملی و سود جهانی توسعه دهد که این امکان از طریق مدیریت دانش‌های نوین به این شکل فراهم می‌شود.

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع “روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا”، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، ۱۹ دی ماه ۱۳۹۵در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

چاپ چاپ