جهت‌گیری برنامه‌های بین‌المللی گردشگری با محوریت «تبریز ۲۰۱۸»
تاریخ انتشار: 29 ژانویه 2017 - اخبار بین الملل, اخبار شهرداری ها

جهت‌گیری برنامه‌های بین‌المللی گردشگری با محوریت «تبریز ۲۰۱۸»...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در دیدار شهردار تبریز با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) تاکید شد؛
جهت‌گیری برنامه‌های بین‌المللی گردشگری با محوریت «تبریز ۲۰۱۸»

شهریارنیوز: شهردار تبریز با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) و با اشاره به نقش تبریز در جهت‌گیری گردشگری کشور، بر لزوم توسعه همکاری‌های موثر تاکید کرد.
به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی در دیدار با طالب الریفاعی خاطرنشان کرد: تبریز ۲۰۱۸ به عنوان یکی از مباحث اولویت‌دار در گردشگری جمهوری اسلامی مورد توجه قرار داده شده است؛ از این رو مدیریت هماهنگ تبریز و استان آذربایجان‌شرقی، با همکاری ویژه، برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ را پیگیری می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری مجمع گفتگوی همکاری‌ آسیا در تبریز در شهریور سال جاری اظهار داشت: «بیانیه تبریز» به عنوان سند ارزشمند این مجمع، بر لزوم جهت‌گیری برنامه‌های گردشگری بین‌المللی، به سمت تبریز تاکید دارد و بر همین اساس، زیرساخت‌ها و تسهیلات گردشگری تبریز، در مسیر تحول‌آفرینی پیش می‌رود.
شهردار تبریز برنامه‌های هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری را در همین خصوص مورد توجه قرار داد و افزود: در نخستین روز این کنوانسیون شاهد حضوربیش از ۵۰۰ تن از مدیران، نمایندگان و فعالان گردشگری از ۴۵ کشور در نشست گردشگری تبریز بودیم که این موضوع می‌تواند پشتوانه مهمی برای تبریز ۲۰۱۸ باشد.
شهردار تبریز همچنین از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برای سفر به تبریز دعوت کرد.
طالب الریفاعی نیز در این دیدار با بیان این‌که تبریز به جایگاه مهمی در گردشگری کشورهای اسلامی دست یافته است، افزود: گردشگران کشورهای مختلف، به این جایگاه مهم واقف هستند و بر همین اساس، شاهد هستیم که تبریز به یکی از اهداف مهم گردشگری شده است.
دبیرکل سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) اضافه کرد: تبریز به عنوان یکی از شهرهای متمدن قاره آسیا، با برخورداری از مواهب فرهنگی و تاریخی، باید جایگاه خود را در عرصه گردشگری تداوم ببخشد.

چاپ چاپ