نخستین شورای اقتصاد مقاومتی محلات شهر کرمان راه‌اندازی شد
با حضور فرماندار و شهردار کرمان در محله‌ی شیخ‌احمد کافی

نخستین شورای اقتصاد مقاومتی محلات شهر کرمان راه‌اندازی شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر: اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
نخستین شورای اقتصاد مقاومتی محلات شهر کرمان، با حضور فرماندار و شهردار کرمان در محله‌ی شیخ‌احمد کافی راه‌اندازی شد.
فرماندار کرمان در این آیین که با حضور علی بابایی شهردار کرمان، سلاجقه معاون فرماندار و حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی معاون فرهنگی‌اجتماعی شهردار کرمان برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: سیاست‌های ۲۴ گانه‌ی اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، تمام اقشار مختلف را دربر می‌گیرد؛ بنابراین، به‌دنبال راه‌اندازی شوراهای اقتصاد مقاومتی محلات هستیم تا مردم نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.
محمدعلی توحیدی با بیان این‌که ۱۰۰ شورای اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان کرمان پیش‌بینی شده است، گفت: مقرر شده ۸۴ شورای اقتصاد مقاومتی در روستاها، ۱۲ شورا در شهرستان‌ها و چهار شورا در مناطق چهارگانه‌ی شهر کرمان راه‌اندازی شود.
وی افزود: ساختار شوراهای اقتصاد مقاومتی محلات با حضور هشت نفر با محوریت امام جماعت محله شکل می‌گیرد؛ ضمن این‌که شهردار هر منطقه به‌عنوان دبیر این شورا فعالیت می‌کند.
توحیدی شناخت دقیق وضعیت اقتصادی هر محله با هم‌کاری شهرداری، جلب مشارکت مردم در فرایند تصمیم‌گیری، نظارت بر فعالیت‌های محله، تقویت فعالیت‌های جمعی، کاهش، کنترل و اصلاح مشکلات محله، تقویت کارکرد نقش مساجد و حسینیه‌ها در مدیریت اجتماعی و اقتصادی محله، ارتقای سرمایه‌ی اجتماعی و توانمندسازی ساکنان محله‌ها را از جمله اهداف راه‌اندازی شوراهای اقتصاد مقاومتی محلات دانست.

خدمات قابل توجه شهرداری کرمان
فرماندار کرمان در ادامه، فعالیت‌های شهرداری کرمان در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر و ارایه‌ی خدمات مختلف به مردم را قابل توجه دانست و گفت: شهردار کرمان در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی نیز گام‌های مطلوبی برداشته است.
توحیدی بیان کرد: در کنار فعالیت‌های عمرانی و اجرای پروژه‌های بزرگ توسط شهرداری کرمان، فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌ی خدمات شهری نیز متوقف نشده است.

تدوین سند اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرمان
شهردار کرمان نیز در این آیین گفت: اهمیت اقتصاد مقاومتی برای شهرداری به حدی است که پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب، سند اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرمان تدوین و بخش‌هایی از آن نیز اجرا شد.
علی بابایی با اشاره به پایلوت قرار گرفتن شورای اقتصاد مقاومتی در محدوده‌ی شهرداری منطقه‌ سه گفت: در این راستا شهرداری کرمان آمادگی هم‌کاری لازم با شوراهای اقتصاد مقاومتی محلات را دارد.
وی به برخی اقدامات شهرداری در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال با فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی بیرون نگذاشتن زباله در طول روز، ۲۰ دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله که در طور روز زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کردند، حذف شدند و سه میلیارد تومان در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی شد.
شهردار کرمان افزود: هم‌چنین ۵۵ درصد از ناوگان جمع‌آوری زباله نیز نوسازی شده است.
بابایی ادامه داد: برای تفکیک زباله از مبدأ نیز ۵۰ کیوسک برای تحویل گرفتن زباله‌های بازیافتی شهروندان در شهر راه‌اندازی شده است.

ضرورت استفاده از کالاهای ایرانی
رئیس اتاق اصناف کرمان نیز در این آیین با تأکید بر استفاده از کالاهای ایرانی توسط مردم گفت: استفاده از کالاهای تولیدکننده‌های کرمانی در اولویت نخست قرار دارد.
یوسف جعفری افزود: باید فرهنگ استفاده از کالاهای تولید استان کرمان و هم‌چنین کالای ایرانی در بین مردم ترویج پیدا کند.
عضو شورای اسلامی شهر کرمان خاطرنشان کرد: اگر واحدهای تولیدی کرمان فعال شوند، مشکل اشتغال و معضلات اجتماعی برطرف می‌شود.

چاپ چاپ