شهردار اصفهان به ملاقات شهروندان می رود/ نهضت پاسخگویی، داستان دنباله دار مدیریت شهری
با هدف بررسی مشکلات و نیاز مردم شهر

شهردار اصفهان به ملاقات شهروندان می رود/ نهضت پاسخگویی، داستان دنباله دار مدیریت شهری...

تاریخ انتشار: 23 فوریه 2017 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان به ملاقات شهروندان می رود/ نهضت پاسخگویی، داستان دنباله دار مدیریت شهری
شهردار اصفهان همراه با معاونین خود بار دیگر دیدار با شهروندان و ملاقات های مردمی در سطح مناطق ۱۵ گانه را آغاز خواهد کرد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان یکی از انتظاراتی که در حوزه خدمات رسانی می توان از مدیران و مسئولین دستگاه های متولی داشت ارتباط رودررو با مردم و بررسی همه جانبه مشکلات آنان است. این امر بدان معنا نیست که مدیران خود در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی اربابان رجوع بوده و شخصا به بررسی نیاز و درخواست ها بپردازند بلکه بدان معناست که باید مدیران سیاست و چارچوبی را برای کارکنان خود تعریف نمایند که براساس آن هر شخص در سازمان، خود را ملزم و موظف به پاسخگویی دلسوزانه به مشکلات و درخواست های مردمی بداند.
شهرداری اصفهان، نهاد پاسخگو در قبال ارباب رجوع
شهرداری اصفهان در طول دو سال اخیر تلاش داشته تا براساس برنامه های مختلفی بحث پاسخگویی و توجه به نیاز اربابان رجوع و شهروندان را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.
هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در این باره می گوید: « نهضت پاسخگویی » یکی از طرح هایی است که بر اساس آن شهردار و معاونان شهرداری اصفهان خود را ملزم به پاسخگویی به مردم دانسته و توجه به این امر را به عنوان ضرورت در دستور کار خود قرار داده اند.
به گفته نباتی نژاد طرح نهضت پاسخگویی ابعاد مختلفی دارد که حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ ، برقراری ملاقات های مردمی در سطح مناطق ۱۵ گانه ، حضور در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی و پاسخگویی به سوالات مردمی و …. نمونه از زیرشاخه های این طرح به شمار می رود.

تجربه موفق ملاقات با مردم در مناطق شهر
یکی از اتفاقاتی که در حوزه مدیریت شهری اصفهان رقم خورده و سبب شده تا جمع کثیری از شهروندان بتوانند رودررو در گفت و گو با شهردار یا معاونان شهردار اصفهان به طرح مشکلات خود بپردازند اجرای طرح « ملاقات های مردمی شهردار و معاونین با مردم » بوده است.
نباتی نژاد توضیح می دهد: در این طرح شهردار اصفهان همراه با معاون خود و مدیر منطقه مربوطه با حضور در محل شهرداری های مناطق، با شهروندان دیدار کرده و به مشکلات و درخواست های آنان می پردازد.
به گفته وی در دور قبلی این طرح بیش از یکهزار نفر از شهروندان نیاز و درخواست های خود را از همین طریق مطرح کرده که توسط شهردار اصفهان مورد بررسی و حصول نتیجه قرار گرفته است و این امر افتخاری بزرگ در کارنامه خدماتی شهرداری اصفهان به شمار می رود.

تشکیل کمیته پیگیری نتایج ملاقات های مردمی
در ادامه بررسی مشکلات و درخواست های مردمی در دور قبلی دیدار شهردار اصفهان با شهروندان کمیته پیگیری نتایج ملاقات های مردمی نیز تشکیل شده است که براساس سخنان نباتی نژاد مسئول ملاقات مردمی شهردار اصفهان با شهروندان، این کمیته زیر نظر واحد بازرسی شهرداری بر روی درخواست های بررسی شده مجددا نظارت کرده و بررسی مجدد خود را اجرایی می کند. براساس فعالیت این کمیته ، تمامی ملاقات های مردمی مجددا بررسی شده و نتایج حاصله از ملاقات ها و پیگیری های انجام شده بررسی می گردد تا هیچ یک از ملاقات ها بدون نتیجه و جواب منطقی نباشد و تمامی دیدار شهروندان با شهردار اصفهان نتایج مثمرثمری را به همراه داشته باشد.
آغاز دور جدید ملاقات های مردمی کلید می خورد
در کنار برنامه های مختلفی که زیرمجموعه طرح نهضت پاسخگویی اجرا می شود دور جدید دیدار شهردار و معاونین شهرداری اصفهان با شهروندان در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر از روز پنجشنبه هفته جاری کلید خواهد خورد و بار دیگر شهردار اصفهان در دیدار و گفتگوی رودررو با مردم به استماع و بررسی نیازهای آنان خواهد پرداخت.
نباتی نژاد در اینباره می گوید: شهروندانی که تقاضای دیدار و ملاقات با شهردار اصفهان را دارند می توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان به آدرس isfahan.ir و مراجعه به شهرداری های مناطق ۱۵ گانه براساس زمان بندی های از پیش تعیین شده ، فرم مربوطه را در اینباره تکمیل و در فرصت مناسب با تیم مدیریت شهری دیدار و طرح مشکل کنند.

دیدار با معتمدین محلات در حاشیه دیدار با شهروندان
در ادامه دیدار شهردار اصفهان با شهروندان ، دیدار و ملاقاتی با معتمدین محلات نیز انجام می شود که براساس آن معتمدین و بزرگان مناطق با هماهنگی قبلی در محل شهرداری منطقه محل سکونت خود با شهردار اصفهان دیدار کرده و پیرامون نیازها، رفع مشکلات، پیشنهادات و اقدامات منطقه مذکور به گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت

چاپ چاپ