- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

درسی که دانش آموزان به بزرگترها دادند

درسی که دانش آموزان به بزرگترها دادند
روابط عمومی شهرداری لار؛ یک صبح زمستان در هوایی لطیف و روح بخش، پارک جنگلی شهر لار میزبان دانش آموزانی بود که آمده بودند تا روح و روان این تفریحگاه را از زباله هایِ ریخته شده به دستِ انسانها، پاک کنند.
آری، دانش آموزان دبستان عطایی شهر لار در یکی از روزهای اسفندماه برآن شدن با همراهی واحد فضای سبز شهرداری لار و شرکت بندرکارِ یاران، انجمن نشاط سبز لارستان و انجمن نشاط روح و روان لارستان زنگ ورزش خود را به پاکسازی پارک جنگلی از هرگونه زباله اختصاص دهند.
روز موعود فرا رسید. دانش آموزان بعد از تمام شدن برنامه صبحگاهی، به طرف پارک جنگلی حرکت کردند. در ابتدای ورود با چهره بشاش تعدادی از مسولین شهرستان مواجه شدن که آمده بودند تا دستانِ کوچک آنان را در این کار تحسین برانگیز یاری کنند. آیات وحی تلاوت شد. حال و هوایی معنوی بر جمع حاکم گردید.
حاج موسی کمالیان، مسول انجمن نشاط سبز لارستان همکاری صمیمانه ادارات شهرستان به ویژه شهرداری، منابع طبیعی و بهزیستی را در این راه ستود. به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.
نوبت به بخش اصلی برنامه که همان پاکسازی پارک بود فرا رسید. کیسه زباله بین دانش آموزان توزیع شد. مسولین و دوستداران محیط زیست هم داوطلبانه کیسه زباله را برداشته و همگام و همراه با دانش آموزان زباله ها را از دل این طبیعت آرام و دوست داشتنی جمع کردند.
با چه شور و شعفی این کار را انجام می دادند. کاش کسانی که از روی عدم آگاهی یا آگاهانه زباله ها را سرازیر طبیعت می کنند بودند تا از این کلاس، درس می گرفتند.
به امید روزی که شهری بدون زباله را شاهد باشیم.

گزارش: سید کامران علوی