رویکرد شهرداری اصفهان ارتقاء دیپلماسی شهری با شهرهای تاریخی جهان است
شهردار اصفهان:

رویکرد شهرداری اصفهان ارتقاء دیپلماسی شهری با شهرهای تاریخی جهان است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان در آیین انعقاد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی گوانگ جو و اصفهان:
رویکرد شهرداری اصفهان ارتقاء دیپلماسی شهری با شهرهای تاریخی جهان است
شهردار اصفهان گفت: رویکرد شهرداری اصفهان ارتقاء دیپلماسی شهری با شهرهای تاریخی جهان است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد در نشست آیین امضای انعقاد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر گوانگ جو کره جنوبی و اصفهان باحضور شهردار و اعضای شورای شهر کره جنوبی با بیان این مطلب گفت: ارتباط بین دو کشور ایران و کره جنوبی بسیار صمیمانه و دوستانه است و به طبع آن دو شهر اصفهان و گوانگ جو نیز ارتباطی دوسویه و مثبت باهم دارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه این ارتباط قدیمی و تاریخی به صدها سال قبل بازمی گردد. شهر اصفهان در ۴ دوره تاریخی پایتخت ایران بوده و در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان دوران باشکوهی را تجربه کرده است، بر این اساس ردپای دو شهر اصفهان و گوانگ جو یا دو کشور ایران و کره جنوبی را می توان در دوره های مختلف تاریخی بخوبی مشاهده کرد.
شهردار اصفهان با تشبیه کردن شهر اصفهان به یک تونل تاریخی گفت: همه جاذبه های تاریخی در شهر اصفهان وجود دارد.
وی افزود: امیدواریم با انعقاد این پیش تفاهم نامه بتوانیم ارتباط نزدیک بین این دو شهر را نزدیک تر ساخته و زمینه ایجاد تعاملات بیشتر را فراهم نماییم.
وی رویکر شهرداری اصفهان را ارتقاء دیپلماسی شهری میان اصفهان و شهرهای تاریخی جهان دانست و اظهار داشت: همانطور که صدها سال قبل راه ابریشم حلقه اتصال این دو شهر بوده، امیدواریم عقد این پیش تفاهم نامه موجب تداوم راه ارتباطی اصفهان و گوانگ جو شده و بر گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن دو منجر شود.

شهردار گوانگ جو:
عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و گوانگ جو موجب معرفی این دو شهر به جهان است
شهردار گوانگ جو گفت: عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و گوانگ جو موجب معرفی این دو شهر به جهان است.
چوی یانگ سیک ساعتی پیش در نشست عقد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و گوانگ جو کره جنوبی با بیان این مطلب گفت: شهرداری اصفهان اهتمام قابل توجهی برای عقد این پیش تفاهم نامه داشته و من به سهم خود از این پیگیری و تلاش متشکرم.
وی با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی شهر تاریخی گوانگ جو و اصفهان گفت: این دو شهر از صدها سال قبل از طریق جاده ابریشم با همدیگر مرتبط بوده و مبادلات مختلفی میان آنها صورت می گرفته است.
وی افزود: در ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۲توافقی دوسویه برای رابطه میان این دو شهر صورت گرفت و اکنون این توافق به صورت رسمی در جشنواره جاده ابریشم به عقد خواهرخواندگی منجر می شود.
وی با اشاره به حضور حماسه کوشنامه در شهر گوانگ جو گفت: شهر ما پایتخت پادشاهی سلسله شیله در غرب جاده ابریشم است که امیدوارم حماسه کوشنامه و در کنار آن ابعاد گوناگون فرهنگی اجتماعی گردشگری و ورزشی این شهر در ارتباط با شهر اصفهان معرفی شده و گسترش یابد.
وی برگزاری جشنواره فرهنگی جاده ابریشم در کاخ موزه چهلستون را رخدادی قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: چهاستون زیباترین کاخ تاریخی در جهان است و امیدوارم حماسه تاریخی کوشنامه دوباره در این کاخ اجرا شود.

رئیس شورای شهر گوانگ جو:
خواهرخواندگی میان اصفهان و گوانگ جو، جادوانگی روابط دو کشور را درپی دارد
رئیس شورای شهر گوانگ جو گفت: عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و گوانگ جو، جادوانگی روابط دوکشور را درپی دارد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان پارک سونگ جین ساعتی پیش در نشست عقد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و گوانگ جو کره جنوبی باحضور شهردار اصفهان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انعقاد این قرارداد موجب ارتقای سطح تبادلات میان دو کشور شده و بر بهبود روابط میان آنها اثرگذار است.
وی ادامه داد: این قرارداد همچنین می تواند موجب جاودانگی روابط دو کشور شده و مبادلات فرهنگی بین المللی میان آنها را بهبود بخشد.
وی برگزاری جشنواره جاده ابریشم کره جنوبی را راهی برای آشنایی با سلسله شیله در کره جنوبی دانست و گفت: این رخداد موجب آشنایی مردم ایران با کره جنوبی و فرهنگ و تاریخ آن می شود.

رئیس شورای شهراصفهان :
سیاستگذاری ما بر مبنای گسترش گردشگری در اصفهان است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سیاست گذاری اصلی شورای اسلامی شهر اصفهان بر مبنای توسعه گردشگری داخلی و خارجی است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان رضا امینی ساعتی پیش در نشست عقد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر اصفهان با شهر گوانگ جو کره جنوبی، ضمن خوشامدگویی به شهردار گوانگ جو و اعضای شورای شهر آن گفت: اصفهان از حیث تاریخی و جاذبه های گردشگری از شهرهای برتر جهان است و وظیفه من و همکارانم در شورای اسلامی این شهر ایجاد زمینه برای رشد فرهنگ و جاذبه های گردشگری آن و معرفی آنها به جهان است.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر اصفهان ۲۱ عضو دارد و با تشکیل ۵ کمیسیون تخصصی، سیاست گذاری اصلی خود را برای آینده اصفهان، در جذب گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است تا بتواند اصفهان را به جایگاه اصلی اش در جهان نزدیک کند.
وی با معرفی روسای کمیسیون های تخصصی اقتصادی، سلامت، فرهنگی و معاونت فرهنگی شهردار اصفهان اظهار داشت: انعقاد قرار داد میان دو شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان و گوان جو موجب ترویج و مخابره صلح و آرامش در جهان پرتنش امروز است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم کره جنوبی بیش از قبل نسبت به بازدید از شهر اصفهان مصمم شوند.

چاپ چاپ