- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

قطب گردشگری پایتخت آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی می شود

شهردار منطقه ۲۲ خبر داد: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار از نیمه دوم اسفند ماه سال جاری بیش از ۴۲ هزار اصله نهال کاشته و یا بین شهروندان توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، مولایی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت:کاشت و توزیع بیش از ۴۲ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر انار، سیب، هلو، کاج و سرو در پایگاههای توزیع نهال نواحی چهارگانه منطقه، مساجد، سرای محلات، منازل شهروندان ، پرسنل شهرداری منطقه و اعضای شورایاری محلات انجام شد. همچنین در بوستان های سطح منطقه از جمله آبشار تهران، جوانمردان، چیتگر،خرگوش دره ، وردآورد با حضور پرشور خانواده معزز شهدای آتشنشان، شهروندان،دانش آموزان، کودکان کار ، نهادهای دولتی ، نیروهای ارتش ، اعضای شورایای محلات نواحی چهارگانه و … کاشت درخت صورت گرفت.

وی افزود:یکی از برنامه های ویژه شهرداری منطقه توسعه و افزایش کمی و کیفی فضاهای سبز عمومی است که بیش از سایر نیازهای شهروندان، مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد. در همین خصوص کاشت نهال ها تحت نظارت کارشناسان محیط زیست و فضای سبز و با رعایت اصول صحیح کاشت صورت گرفته و نگهداری های پس از آن به بهترین وجه ممکن از نظر کیفیت و سرعت انجام کار و زیبایی منظر طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.

مولایی یادآور شد:بیش از ۴۶ درصد مساحت منطقه ۲۲ را فضای سبز تشکیل می دهد و با احتساب بوستان های جنگلی، سرانه فضای سبز منطقه تقریبا ۱۷۶ مترمربع به ازای هر نفر است و این در حالی است که استانداردهای جهانی این مقدار ۲ متر است یعنی اینکه ما چندین برابر استاندارد جهانی فضای سبز در منطقه داریم و با توجه به وجود ظرفیت های بسیار زیادی که در منطقه ۲۲ از حیث گردشگری و محیط زیستی وجود دارد، لذا توسعه فضای سبز منطقه در بوستان های سطح منطقه در حال انجام است و با برنامه ریزی های صورت گرفته این مقدار نیز در حال گسترش است.