- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اجرای عملیات بی‌وقفه تنظیف در محدوده تاریخی شهر / خدمت‌رسانی ستادی در ایام نوروز

شهریارنیوز: شهردار تبریزگفت: خدمات شهری و نظافت عمومی در محورهای تاریخی و گردشگری، به ویژه بازار تبریز، در ایام نوروز بی‌وقفه ادامه خواهد داشت.
به گزارش شهریار دکتر صادق نجفی در جمع معاونان و مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال‌های اخیر، با مطرح‌شدن نام تبریز در عرصه‌ بین‌المللی و ثبت جهانی بازار، شاهد فعالیت بازار در ایام نوروز بوده ایم؛ به همین منظور، امسال نیز همچون سال گذشته، خدمات شهری و عملیات تنظیف بی‌وقفه در بازار ادامه خواهد داشت.
شهردار تبریز اضافه کرد: معاونت خدمات شهری و شهرداری مناطق مرکزی، باید پاکسازی عمومی شهر را در محورهای تاریخی، به خصوص در محدوده بنای ارک بدون وقفه ادامه دهند.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو هفته اخیر، برنامه‌های حساب‌شده و گسترده‌ای در پروژه‌های درختکاری و گل‌کاری صورت گرفته و تا حدود زیادی فضای بهاری را در مسیرها و معابر شهر، حاکم کرده است؛ این برنامه‌ها با توجه به افزایش ترددهای آخر سال، حفاظت شده و مستمراً نظارت شود.
وی تاکید کرد: با توجه به نقش مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری دو اتوبان کسایی و پاسداران، شهرداری‌های مرتبط، پیگیر نظافت و پاک‌سازی این دو مسیر مهم باشند.

دکتر نجفی با اشاره به افزایش ۵۰۰ تنی تولید زباله روزمره، گفت: ساعات خدمت‌رسانی اکیپ‌های جمع‌آوری زباله و نظارت‌ سرکارگران و مدیران خدماتی، باید به تناسب افزایش نیازهای خدماتی، تقویت شود.
وی به افزایش سه‌برابری حجم تردد در سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از تزریق حدود ۹۰ اتوبوس و مینی‌بوس و همچنین نوسازی ۲۷۰۰ تاکسی در روزهای اخیر، روان‌سازی تردد آخر سال بوده است، از این رو، مدیران رکود در ناوگان حمل و نقل، قابل‌قبول نبوده و با عوامل خاطی برخورد خواهد شد.
شهردار تبریز بر ضرورت افزایش هماهنگی‌ها بین بخش های مختلف شهرداری تاکید کرد و افزود: بارها تاکید کرده‌ایم که ماموریت‌های شهرداری، تعطیلی ندارد، از این رو مدیران فرهنگی و خدماتی باید در ایام نوروز، با ارتباط و تعامل ستادی، شهر را مهیای فضای جدید و بانشاط کنند.
در پایان این جلسه، معاونان، شهرداران و مدیران بخش‌های مختلف شهرداری تبریز، در آستانه سالگرد شهادت شهید مهدی باکری و روز شهردار، با اهدای لوحی، ضمن تقدیر از دکتر نجفی، آمادگی خود را برای استمرار خدمتگزاری مجدانه در سال جدید اعلام کردند.