لزوم توجه به گردشگری اسلامی
اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان

لزوم توجه به گردشگری اسلامی

تاریخ انتشار: 27 آوریل 2017 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان در نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام مطرح کرد:
لزوم توجه به گردشگری اسلامی
شهردار اصفهان با حضور در نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام با شهرداران سایر شهرهای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در روز مبعث حضرت محمد(ص) همزمان با معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ در این شهر آغاز شد.
این همایش با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در شهرهای اسلامی، اشتراک تجارب شهرها در حوزه گردشگری با تکیه بر گردشگری مذهبی، اقتصاد شهری و حصول درآمدهای پایدار، نقش پایتخت فرهنگی در جهان اسلام ، بررسی معماری اسلامی و ضرورت تقویت شبکه‌ با حضور بیش از ۵۹ شهردار از سه قاره آسیا،اروپا و آفریقا شروع به کار کرده است.
در این همایش که تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد، شهرداران بیش از ۲۷ کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی از جمله کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، عمان، عراق، مالدیو، الجزابر، سیرالئون، غنا، مراکش، موریتانی، مالزی، نیجریه، استرالیا و ساحل عاج حضور دارند.
مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز با حضور در این اجلاس بر لزوم توجه به گردشگری اسلامی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت های خود برای حرکت به سمت گردشگری اسلامی استفاده کنیم چرا که این نوع گردشگری در حوزه دیپلماسی ارزش افزوده‌ بسیاری برای اقتصاد کشور به همراه دارد.
توسعه روابط و انتقال تجارب میان شهرهای اسلامی از اهداف برگزاری اجلاس
سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی جایگاهی است که یکی از مهمترین اشخاص و شهرها را در حوزه رشد و شکوفایی تمدن اسلامی به سراسر گیتی معرفی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در این جهان پرتلاطم وضعیت دیگری نیز وجود دارد، توضیح داد: جهانی شدن و ظهور بازیگران شهری در عرصه‌های بین المللی فضایی را فراهم ساخته تا برنامه‌ریزان و مدیران شهری به هم نزدیک شده و در انتقال تجارب شهری همکاری‌های گسترده داشته باشند.
وی ادامه داد: این وضعیت موضوعی است که در کنفرانس‌های متعدد مورد تاکید قرار گرفته است. درک این وضعیت سبب می‌شود به توسعه روابط میان شهری با شهرهای جهان اسلام بیشتر اهمیت داده و در این حوزه تمدنی و در راستای صلح و همزیسستی شهرها گام برداریم.
مرتضوی گفت: همه به خوبی آگاهیم که چه در گذشته و چه در حال حاضر شهرهای دنیای اسلام تمدن‌های موثری را برای جهان به همراه داشته است.
در بخش دیگری از این اجلاس دبیر اجلاس با معرفی کتاب دیپلماسی شهری و گردشگری اسلامی برای حضار اظهار داشت: این کتاب جزء بهترین کتب شهری به شمار می رود که به شهرداران توصیه می شود آنرا مطالعه کنند.

چاپ چاپ