منطقه تاریخی اصفهان  تاسیس می‌شود/اصفهان در نوسازی اتوبوس‌ها پیشرو کشور است
شهردار اصفهان:

منطقه تاریخی اصفهان تاسیس می‌شود/اصفهان در نوسازی اتوبوس‌ها پیشرو کشور است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان گفت: تلفیق منطقه یک و سه شهرداری اصفهان برای تاسیس منطقه تاریخی شهر اصفهان در دستور کار است.
به گزارش خبرنگار اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌ن‍ژاد در جمع خبرنگاران در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه سه شهرداری اصفهان که در قالب پنجاه و هفتمین برنامه از طرح «هر هفته با چند افتتاح» از برنامه هر هفته با چند افتتاح برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته قبل از انتخابات افتتاحیه پروژه‌ها صورت نگرفت، اظهار داشت: برای دوری از هر گونه شائبه‌ای فعالیت‌های شهرداری ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های شهرداری اصفهان به مرحله بهره‌برداری رسیده است، افزود: همه پروژه‌هایی که در این دوره از شهرداری آغاز شده است تا عید فطر به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه شورای معاونین در منطقه یک شهرداری اصفهان روند تلفیق دو منطقه یک و سه شهرداری در دستور کار است، ابراز داشت: راه‌اندازی منطقه تاریخی با تلفیق این دو منطقه در دستور کار است چرا که با این امر می‌توان کار تاریخی ارزشمندی را در شهر اصفهان انجام داد.
وی با اشاره به وجود دو هزار و ۳۰۴ هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان ابراز داشت: این بافت که شامل پنج گونه است ۲۰ درصد از جمعیت شهر اصفهان را در خود جای داده و ۱۲ درصد از مساحت شهر اصفهان را نیز تشکیل می‌دهد.
دفاتر تسهیل‌گری خدمات نوسازی بافت تاریخی شهر اصفهان تشکیل شده است
جمالی‌ن‍ژاد با اشاره به تدوین سند راهبردی بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری در اصفهان،‌ تصریح کرد: در این راستا دفاتر تسهیل‌گری خدمات نوسازی بافت تاریخی شهر اصفهان تشکیل شده است و در این زمینه می‌توان به راه‌اندازی این دفتر در مناطق هفت، شش و ۱۴ اشاره کرد که در محلات همت آباد، شاهد و زینبیه راه‌اندازی شده‌اند.
وی راه‌اندازی منطقه تاریخی در شهر اصفهان می‌توان با اجرای ۲۰ پروژه دولت‌خانه صفویه را اجرایی کنیم، ابراز داشت: کف‌سازی و پیاده‌روسازی چهارباغ که در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده است یکی از پروژه‌های احیای دولتخانه صفویه است.
شهردار اصفهان احیای باغات صفویه و احیای کاخ جهان‌نما را نیز از دیگر پروژه‌های در دستور کار شهرداری در سال جاری برای احیای دولت‌خانه صفویه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها با سرعت خوبی انجام می‌پذیرد.
وی با اشاره به افتتاح پارکینگ و خیابان آیت‌الله خراسانی در این برنامه از طرح هر هفته با چند افتتاح اضافه کرد: طول این خیابان حدود ۴۰۰ متر و عرضی حدود ۱۷ متر را دارد و با اعتبار بیش از ۳۴ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.
جمالی‌ن‍ژاد با بیان اینکه پارکینگ آیت‌الله خراسانی دومین پارکینگ هوشمند اصفهان است که در اصفهان و در دو سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پارکینگ نیز با جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزات تجهیز شده است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از خیابان آیت‌الله صافی اضافه کرد: این خیابان نیز با ۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.
شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح بوستان علوی نیز ابراز داشت: خیابان صاحب‌الزمان (عج) نیز امروز به بهره برداری می‌رسد.
اصفهان در جوان‌سازی ناوگان اتوبوسرانی پیشرو است
وی در خصوص واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی نیز افزود: این واگذاری به صورت تدریجی در حال انجام است و در این زمینه از دیگر کلان‌شهرها عقب هستیم و این در حالی است که در حوزه جوان‌سازی ناوگان اتوبوسرانی از دیگر کلان‌شهرهای کشور جلوتر هستیم.
جمالی‌ن‍ژاد با اشاره به اتمام عملیات بهره برداری فاز اول شهرک سلامت اصفهان ابراز داشت: این پروژه آماده بهره برداری است و برای بهره برداری از آن در انتظار حضور یکی از مقامات ملی هستیم.

چاپ چاپ