همایش ملی توسعه پایدار و مدیریت شهری برگزار شد
با حضور مسوولین استان و کشور؛

همایش ملی توسعه پایدار و مدیریت شهری برگزار شد

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اولین همایش ملی توسعه پایدار و مدیریت شهری با رویکرد آرامش شهروندی، صبح روز دوشنبه هفته جاری با حضور مسوولین شهرستان، استان و فرهیختگان برجسته کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، این همایش ملی که به همت واحد آموزش و پژوهش، اداره روابط عمومی شهرداری سیرجان و با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و دانشگاه‌های سیرجان برگزار شد، بالغ بر ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و در پایان ۱۳۴ مقاله پذیرفته شد.
مهندس رضا سروش نیا؛ سرپرست شهرداری سیرجان در این رابطه گفت: شهرها به عنوان مهمترین دستاورد تمدنی بشر، دارای ابعاد مختلف کالبدی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و محیطی است که روز به روز بر پیچیدگی‌های آن افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند آثار مثبت و فزاینده‌ای در راستای تبادل اطلاعات و افزایش سطح مدیریت شهری و آرامش شهروندی ایجاد کند.
همچنین مسوول واحد آموزش و پژوهش شهرداری سیرجان در بیانیه اختتامیه این مراسم در خصوص نتیجه مقالات ارایه شده افزود: رشد فزاینده شهرنشینی و شهرگرایی در جهان و به ویژه در کشورهای در حال توسعه بر اثر مهاجرت و عدم تعادلهای فضایی، شهرها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و تهدیدهای زیست محیطی و آلودگی‌ها، مشکلات ترافیک، سبک زندگی، الگوهای مسکن و معماری، چالش‌های هویتی، ایمنی فضاها و مکان‌ها، اقتصاد و مدیریت سیاسی فضای شهری، مسایلی را ایجاد کرده است که تأثیر مستقیمی بر آرامش شهروندی دارد.
محسن بهاالدینی اضافه کرد: بر این اساس، ضرورت توجه به شهرها بر مبنای توسعه پایدار و فراهم کردن امکان زیست بهینه انسان در راستای رسیدن به رضایتمندی و آرامش شهروندی موضوع اساسی است که مورد توجه اولین همایش «توسعه پایدار و مدیریت شهری با رویکرد آرامش شهروندی» قرار گرفته است.
بنا بر این گزارش این مراسم که از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ ادامه یافت، از تمامی اساتید، پژوهشگران، متخصصان، مدیران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کارشناسان و علاقمندان مرتبط با امور شهری برای ارایه مقاله و حضور در همایش دعوت شده بود.
گفتنی است گزیده‌ای از این همایش بزودی از شبکه‌های ۴ و ۱ سیما پخش خواهد شد.

چاپ چاپ