تجلیل از فعالان وآموزگاران کتاب تماشا در مرودشت
به گزارش روابط عمومی شهرداری مرودشت

تجلیل از فعالان وآموزگاران کتاب تماشا در مرودشت

تاریخ انتشار: 27 می 2017 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

تجلیل از فعالان وآموزگاران کتاب تماشا در مرودشت
به گزارش روابط عمومی شهرداری مرودشت مراسم تجلیل از فعالان و آموزگان کتاب تماشا با حضور شهردار مرودشت، اعضای شورای اسلامی شهر، ریاست آموزش و پرورش شهرستان و مسئولین شهرستان در سالن فرهنگیان برگزار شد.
مهندس جعفری، شهردار مرودشت در ابتدای این برنامه ضمن تبریک بمناسبت حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رأی و آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور و منتخبین جدید شورای شهر مرودشت، بیان داشت: پیش بینی شده که تا سال ۲۰۵۰ میلادی اکثر مردم جهان، شهرنشین باشند و دلیل آن هم امکان استفاده از امکانات بیشتر است. مرودشت نیز همواره جز شهرهای مهاجرپذیر بوده و این نرخ مهاجرپذیری در دوره هایی حتی تا ۷ درصد نیز رسیده و خشکسالی نیز آن را تشدید نموده است.
وی افزود: به همین دلیل در دوره چهارم شورای اسلامی، با توجه به مهاجرپذیری و همچنین مهاجرت تعداد زیادی از شهروندان به سایر شهرها، ارتقای فرهنگ “شهروندی” در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت.
جعفری ادامه داد: از آنجایی که آموزش و پرورش مهم ترین و اثرگذارترین نهاد در این زمینه بود، موضوع را با مدیریت محترم این نهاد در میان گذاشتیم و با استقبال مجموعه آموزش و پرورش و شورای شهر، طرح تماشا، مورد تصویب قرار گرفت.
شهردار مرودشت به اقدامات انجام گرفته در خصوص اجرای این طرح اشاره نمود و گفت: پس از تشکیل کارگروه های مختلف در شهرداری و آموزش و پرورش و نهادهای ذیربط، برای اولین بار د رسطح کشور، طرح آموزش فرهنگ شهروندی، بدین شکل به صورت پایه، در سطح مدارس ابتدایی پیاده شد.
مهندس جعفری افزود: تبدیل این کتاب به قالب داستان از سوی جناب رنجبری، از جمله اقدامات مفید بود که باعث افزایش اثرگذاری آن در میان دانش آموزان شد.
وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه آموزش و پرورش و شهرداری در اجرای طرح تماشا، ده ساله است اظهار داشت: طی این مدت، بیش از هفتاد نوع آداب و رفتار شهروندی، به دانش آموزان مقطع پنج ابتدایی آموزش داده شده و این مساله با همت معلمین دلسوز صورت خواهد گرفت.
شهردار مرودشت با بیان اینکه اجرای موثر این طرح باعث شده، خانواده های دانش آموزان نیز در آن درگیر شوند، خاطرنشان ساخت: ضمن تقدیر از تلاش اعضای محترم شورای چهارم، امیدواریم با حمایت شورای پنجم و مجموعه آموزش و پرورش، شاهد تداوم این حرکت در سالهای آتی باشیم.
مهندس جعفری گسترش این طرح در سطح شهرستان را از جمله اقدامات دیگر در راستای اجرای طرح تماشا برشمرد و بیان داشت: از آنجا که جمعیت قابل توجهی از بخش ها و روستاهای اطراف، به مرودشت مهاجرت می نمایند، نیاز دیده شد که اجرای این طرح در بخش های دیگر همچون سیدان، رامجرد و … نیز دنبال شود و آموزش های مورد نیاز ارائه شود.
شهردار مرودشت در پایان ضمن تشکر مجدد از تلاش های مدیریت، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مرودشت، سرپرست تیم کارشناسی طرح، بیان داشت: اقدامات فرهنگی شهرداری مرودشت در حقیقت از زمانی کلید خورد که معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به صورت مستقل، فعالیت خود را با مدیریت مهندس فرزاد حبیبی از نیروهای باتجربه این مجموعه آغاز نمود که خوشبختانه برنامه های خوبی نیز در این معاونت اجرا شد.
جعفری با اشاره به استفاده از ظرفیت بالای هنرمندان مرودشت در اجرای این طرح بیان داشت: استفاده از تخصص هنرمندان به ویژه در بخش نمایش و برگزاری اجراهای مختلف برای دانش آموزان و به ویژه کودکان نواحی حاشیه ای شهر، دستاوردهای بسیار خوبی برای ما داشت.
شهردار مرودشت با ارائه پیشنهاد استفاده از فضای مجازی افزود: آموزش مجازی شهروندان، دانش آموزان و خانواده های ایشان، از جمله برنامه هایی است که در پی اجرای آن هستیم.
جعفری اجرای طرح تماشا در سال اول را موفقیت آمیز دانست و عنوان نمود: خوشبختانه با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفت، میزان موفقیت، بیش از برنامه های که پیش بینی می شد بوده است.
وی افزود: این طرح بعنوان یکی از طرح های موفق فرهنگی در سطح کشور و استان شناخته شده و اغلب شهرداری های استان فارس آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام نموده اند.
مرتضی چراغی، در این برنامه با اشاره به اینکه شیوه مدیریت است که نظام را سامان می بخشد، عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره کرده اند، مدیریت، دغدغه ایشان است وگرنه در این کشور استعدادهای ناب بسیاری وجود دارند.
وی ضمن اشاره به برخی آیات و احادیث در زمینه نظم پذیری و علم آموزی، بیان داشت: آموزش، معجزه قرن حاضر و کلید دست یافتن به توسعه یافتگی است و اگر فرهنگ آموزش را در شهر خودمان غنی نماییم و دانش آموزان خود را به شایستگی پرورش دهیم، متخصصین بی شماری در این شهر رشد خواهند یافت که می توانند جایگاه مرودشت را ارتقا بخشند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرودشت با اشاره به رضایت مندی از حوزه آموزش ابتدایی بیان داشت: مدیران آموزش ابتدایی، تلاش و نظم قابل تقدیری دارند و طرح های بسیار خوبی را نیز پیاده ساخته اند و اجرای طرح تماشا در پایه پنجم نیز از جمله این برنامه ها بوده که به اذعان مسئولین، باعث افزایش آگاهی دانش آموزان در زمینه رفتارهای شهروندی شده است.
وی ادامه داد: همچنین از همراهی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی مرودشت، فرماندار و معاونین ایشان، معلمین، دانش آموزان و خانواده های محترم ایشان و همه مسئولینی که دست اندرکار تدوین و اجرای طرح تماشا در مرودشت بودند تقدیر می نمایم.

چاپ چاپ