اثرگذاری فعالیت های فرهنگی در جامعه منوط به قانونمند شدن برنامه هاست
شهردار منطقه 22 در جمع مدیران و کارکنان اجتماعی منطقه:

اثرگذاری فعالیت های فرهنگی در جامعه منوط به قانونمند شدن برنامه هاست...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۲۲ در جمع مدیران و کارکنان اجتماعی منطقه:
اثرگذاری فعالیت های فرهنگی در جامعه منوط به قانونمند شدن برنامه هاست

مولایی شهردار منطقه ۲۲ در جلسه ای که با حضور مدیران و کارکنان حوزه اجتماعی منطقه برگزار شد،به تشریح و توضیح برنامه های فرهنگی و اجتماعی در ماههای پیش رو پرداخت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در این جلسه که در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد،مولایی شهردار منطقه در سخنانی اظهار کرد:کلیه فعالیت هایی که در ارتباط با جامعه و افراد آن اجرا می شود و به دنبال آن جامعه دستخوش هر گونه تغییر و تحولی می شود در حیطه موضوعات اجتماعی و فرهنگی قرار می گیرد. موضوعات فرهنگی جامعه نیز به نگاهها،تفکرات و عقاید دینی و مذهبی ما بر می گردد و تلاش برای جانمایی تغییرات اجتماعی در جامعه به نهادینه شدن باورهای فرهنگی در جامعه منجر می شود.

وی افزود: همه ما به عنوان اعضای این جامعه تکلیفی بر عهده داریم.آشنایی مردم با حقوق شهروندی در شهر یکی از تکالیف ما در جامعه است و اگر نتوانیم در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با مخاطبین خود که همان مردم هستند ارتباط دوسویه برقرار نمایم،موفق نخواهیم بود.اما زمانی می توانیم شاهد اثربخش بودن تلاش های خود باشیم که تک تک افراد جامعه حق و حقوق شهروندی را رعایت و جامعه به یک جامعه قانونمند تبدیل و اثر این زحمات و تلاش ها را در تغییر رفتارهای اجتماعی مردم در خانواده و جامعه ببینیم.

مولایی در ادامه خاطرنشان کرد: حال این سوال پیش می آید که امروز در منطقه ۲۲ تا چه اندازه توانسته ایم در فرهنگسازی موضوعات اجتماعی همچون تفکیک پسماند از مبدا،خط سفید،آسمان آبی زمین پاک و موضوعات این چنینی موفق عمل نماییم؟ببینیم آیا در خانواده خود نیز شاهد تغییر رفتار تک تک اعضای خانواده خود در این خصوص بوده ایم یا نه؟ در صورتی که شاهد اثرگذاری این فعالیت ها باشیم می توانیم بگوییم که خوب عمل نموده و نمره قابل قبولی به خود بدهیم. خوشبختانه با توجه به فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی که در منطقه ۲۲ انجام شده شاهد رشد محلات در جهت ارتقاء باورهایی اجتماعی و نهادینه شدن آنها بوده ایم و شرایط محلات به گونه ای شکل گرفته که آداب و رفتارهای اجتماعی در آن تا حدودی رعایت می شود.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات موجود در منطقه باید تلاش ها برای آشنایی مردم با حقوق شهروندی در محلات بیشتر شود و از آنجایی که ورزش و فراهم شدن امکانات ورزشی در محلات به عنوان یکی از اصول اساسی در جهت ارتقاء باورهای فرهنگی و اجتماعی در حوزه سلامت در جامعه به شمار می رود فضایی را فراهم نماییم تا جوانان بتوانند بیشتر و بهتر به امر ورزش بپردازند.سلامتی جسمی و روحی افراد جامعه باعث ارائه ایده های نو در جهت ایجاد تغییر و تحول در جامعه می شود و چون به امر ورزش در جامعه ما کم توجهی می شود و کوتاهی هایی که در این زمینه صورت می گیرد، نتوانسته ایم ورزش را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم. بی شک ارائه ایده های جدید در حوزه اجتماعی و فرهنگی خارج از هرگونه دستورالعمل ها و ابلاغیات کاری منجر به ایجاد تغییر در این حوزه و استقبال عموم می شود.

شهردار منطقه ۲۲ اضافه کرد: بحث آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که شهرداری تهران طی این سال ها اقدامات بسیار زیادی در این زمینه انجام داده است.کم کاری و کوتاهی در نهادینه کردن موضوعات اجتماعی و فرهنگی باعث بوجود آمدن آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.در حوزه اجتماعی این توقع وجود دارد که با اجرای تمامی برنامه ها شاهد خروجی آن در محلات و جامعه باشیم.از کوچکترین فعالیت تا بزرگترین آن.چرا که اثرات آن ناخودآگاه به خانواده و فرزندان خودمان نیز برمی گردد.به عنوان مثال در فضای مجازی کارهای بسیار زیادی می توان انجام داد تا کاربران بتوانند از فضاهای مجازی بهره برداری های موثرتر و مفیدی تری داشته باشند.قانونمند کردن فعالیت ها منجر به اثرگذاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود.

چاپ چاپ