منطقه ۲۲ برای پذیرایی از گردشگران در فصل تابستان آماده می شود
تاریخ انتشار: 18 ژوئن 2017 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌

منطقه ۲۲ برای پذیرایی از گردشگران در فصل تابستان آماده می شود...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ از اجرای عملیات زیباسازی، بهسازی و مناسب سازی بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای منطقه از جمله بوستان جوانمردان ایران،آبشار تهران،لتمان کن و بوستان جنگلی چیتگر در آستانه تعطیلات تابستانی و شروع فصل گرما با هدف آراستگی محیط شهری و بهره گیری شهروندان از مکان های تفرجگاهی منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲،میرزایی معاون امور شهری و محیط زیست منطقه در این خصوص اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت های بسیار زیادی که در منطقه ۲۲ از حیث گردشگری و محیط زیستی وجود دارد، لذا توسعه و ارتقاء سرانه فضای سبز در این منطقه یکی از اهداف مهم و اصلی به شمار می رود و تا به امروز اقدامات ویژه‌ای در جهت ساماندهی و بهسازی بوستانهای منطقه ای و فرامنطقه ای و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و همچنین زیباسازی فضای محلات و استفاده شهروندان و خانواده‌ها از فضای سبز و پارک‌ها صورت گرفته است. با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان جهت استفاده بهینه شهروندان بوستان های سطح منطقه بازسازی و بهسازی می شوند. ازاین رو در صدد هستیم تا با کاشت انواع درخت ها، گلها و نهال های تزئینی و زینتی در بوستان ها و فضاهای عمومی منطقه،فضایی مناسب برای همشهریان در فصل تابستان فراهم نماییم.

به گفته معاون امور شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ به منظور حفظ نگهداشت شهر، تقویت تنه درختان و حذف آفات به همت عوامل فضای سبز منطقه عملیات حذف پاجوش و تنه جوش ۷ هزار و ۴۰۰ اصله از درختان فاز شرقی بوستان جنگلی چیتگر انجام و عملیات قیم گذاری تعداد یک هزار و ۱۵۰ اصله نهال به منظور تقویت تنه نهال ها و در حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ اصله از درختان فاز شرقی بوستان جنگلی چیتگر هرس و خشکه زنی شدند.همچنین به منظور زیباسازی منظر شهری در حدود ۷۰۰ متر مربع از سطح بوستان آبشار با گل های ناز آفتابی، کوکب کوهی و اطلسی از سطح عرصه بوستان آبشار تزیین و یک هزار و ۸۰۰ اصله از درختان این بوستان تنه جوش و پاجوش شد. پیش از این نیز بیش از یک هزار و ۷۰۰ اصله درخت نیز در فاز غربی بوستان چیتگر در هفته های گذشته کاشته شد.

وی با اعلام آمادگی برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران در اماکن تفرجگاهی منطقه در فصل تابستان یادآور شد: در هفته های گذشته نیز بیش از ۲۴۰ متر مربع از سطح بوستان لتمان کن گلکاری شد و عملیات حذف پاجوش و تنه جوش ۶ هزار اصله درخت عرصه فضای سبز بوستان لتمال کن و یک هزار و ۵۰۰ اصله درخت در بوستان جوانمردان انجام شد و بیش ۲هزار و ۸۰۰ متر مربع از سطح این بوستان گلکاری و تزیین و همچنین حدود ۸۰ اصله درختچه ژونی پروس در این بوستان کاشته شد.

چاپ چاپ