وزیرکشور: باید نظام مهندسی رسانه‌ای داشته باشیم
تاریخ انتشار: 09 جولای 2017 - خواندني هاي برگزيده‌, یادداشت

وزیرکشور: باید نظام مهندسی رسانه‌ای داشته باشیم

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

وزیر کشور با تأکید بر اینکه «باید نظام مهندسی رسانه‌ای داشته باشیم» گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از رسانه‌های کشور ارزیابی داشته و آنها را رتبه‌بندی کند.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز گذشته در نشست مشترک شورای معاونین وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: در زمینه مسائل فرهنگی از جمله در حوزه سینما و تهیه فیلم با موضوع مسائل اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و همچنین موضوع واگذاری طرح‌های نیمه تمام در حوزه فرهنگی آماده همکاری کامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. وزیر کشور پیشنهاد کرد: تفاهمنامه مشترکی میان دو وزارتخانه تهیه و امضا شود تا دو وزارتخانه در این تفاهمنامه اولویت‌های خود را مشخص کرده و آنها را پیگیری کنند چرا که؛ واقعاً در این زمینه ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. رحمانی فضلی در این نشست با اشاره به اینکه مبنای همه کارها فرهنگ است و اگر فرهنگ نباشد، اساس کارها درست نخواهد بود، گفت: حوزه فرهنگ بشدت گسترش پیدا کرده است و با توجه به تغییرات در ابعاد مختلف در جامعه، نیاز ما به فرهنگ بیشتر شده و ما باید در حوزه فرهنگ با دقت و آینده نگری دقیق‌تری عمل کنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه هیچ حوزه‌ای جدا از مسائل فرهنگی نیست، تصریح کرد: ‌به طور مثال عامل اصلی در پیدایش پدیده‌ای مثل داعش، جهل، تعصب و فقر است و به‌طور کلی فرهنگ در حوزه سیاسی می‌تواند رفتار سیاسی را شکل دهد. در زمان انتخابات شاهد بعضی صحبت‌ها بودیم که مبنای درستی نداشت و می‌توانست در جامعه یأس و ناامیدی ایجاد کند. اگر فرهنگ مناسبی در این حوزه وجود داشت شاهد این اظهارات نبودیم. وزیر کشور ادامه داد: مسائل فرهنگی در زمینه رابطه انسان با جامعه یا با طبیعت، بسیار اهمیت دارد اگر توجه به قانون در جامعه کم است به این دلیل است که مناسبات اجتماعی را خوب تعریف نکرده‌ایم. جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور با اشاره به اینکه می‌توان برای همه طرح‌های بزرگ پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی تعریف کرد، گفت: برای اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را به آرمان‌هایمان در تراز جمهوری اسلامی ایران نزدیک کنیم باید تلاش مشترک بیشتری داشته باشیم.
وزیر کشور همچنین درباره مراسم اربعین و لزوم هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این مراسم افزود: ایجاد این هماهنگی بسیار سخت است. وزارت کشور مسئول ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف کشور است اما مسئولیت اصلی این مراسم بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مراسم اربعین امسال به موضوعات مهمی مثل حرکت زائران در قالب کاروان‌ها و بیمه زائران توجه کند.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه باید نظام مهندسی رسانه‌ای داشته باشیم، گفت:مسأله آموزش رسانه‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت زیادی دارد. در این نشست، همچنین معاونین دو وزیر و سایر اعضای شورای معاونین وزارتخانه‌های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اشاره به نقاط تماس بین دو وزارتخانه در مأموریت‌ها و شرح وظایف هر حوزه به بیان مهم‌ترین انتظارات و دغدغه‌های مشترک در این زمینه پرداختند.

چاپ چاپ