تاریخ انتشار: 22 جولای 2017 - اخبار, اخبار شهرداری ها

لایروبی و رسوب برداری حوضچه های رسوب گیر منطقه ۲

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو خبر داد :
لایروبی و رسوب برداری حوضچه های رسوب گیر منطقه ۲
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دوگفت: مسیلهای منطقه دو دارای ۶ حوضچه رسوبگیر اصلی است که نقش مهمی در جمع آوری آبهای سطحی محدوده منطقه که در طول سال بر اساس برنامه زمانبندی مورد لایروبی قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، علیرضا جعفری با اعلام این مطلب اظهار داشت : سرعت آب در حوضچه ها تعدیل و کم می شود که این امر با توجه به وسعت زیاد حوضچه باعث ته نشین شدن حجم بالایی از رسوبات شده که باید به طور مرتب تخلیه شوند.
وی افزود : به علت بارش های اخیر و وجود دو رودخانه اصلی شهر تهران ( فرحزاد و درکه) در سطح محدوه منطقه مقدار زیادی رسوبات در حوضچه های رسوب گیر ته نشین شد که عملیات لایروبی ، تخلیه و تسطیح کف در آنها به اجرا درآمد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه خاطرنشان کرد: اداره مسیلها و قنوات منطقه طبق برنامه ریزی های انجام شده رسوب برداری و لایروبی حوضچه های رسوبگیر در قالب طرح جهادی با تجهیزات و ادوات شامل: بیل مکانیکی ، لودر، کامیون ، خاور و نیسان لایروبی و پاکسازی شدند.
جعفری در پایان تصریح کرد: حوضچه گیشا ۱۵۰۰تن ، حوضچه فاز یک و دو بوستان نهج البلاغه ۵۰۰تن ، حوضچه حسنک ۶۰۰تن و حوضچه عبدل آباد ۲۵۰تن نیز لایروبی ، رسوب برداری صورت گرفت و به گودهای مجاز حمل شد.

چاپ چاپ