معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو خبر داد :

پاکسازی ولایروبی روزانه ۱۰۰۰متر طول مسیل در منطقه ۲

تاریخ انتشار: 15 آگوست 2017 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو خبر داد :
پاکسازی ولایروبی روزانه ۱۰۰۰متر طول مسیل در منطقه ۲
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو گفت : به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیل، طبق برنامه زمانی و آنالیز اداره مسیلها و قنوات منطقه روزانه ۱۰۰۰مترطول از مسیل های منطقه دو لایروبی و پاکسازی می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، علیرضا جعفری با اعلام این خبراظهار داشت : با حضور ۳۰ کارگر لایروب عملیات پاکسازی مسیل فرحزاد در محدوده شایق به متراژ ۱۵۰۰مترطول با جمع آوری ۶تن رسوبات ، مسیل فرحزاد محدوده فاز۲ بوستان نهج البلاغه به متراژ ۱۲۰۰مترطول با جمع آوری ۳تن ضایعات و رسوبات و پاکسازی حوضچه گیشا واقع در ضلع جنوب پارک گفتگو با جمع آوری و حمل ۴۴۰تن رسوبات توسط ماشین آلات از جمله لودر، کامیون و بیل میکانیکی انجام شده و به صورت مستمر و روزانه در ۵مسیل دیگر پاکسازی می شود، به طوری که برخی از مسیل ها ۲ تا ۳ بار در هفته لایروبی و پاکسازی می شوند تا وقوع سیلاب و احتمال خطر پذیری در مسیل های سطح منطقه کنترل شود.

وی بیشترین حجم ضایعات جمع آوری شده از مسیل ها را مربوط به زباله های تر و خشک دانست و گفت: سیل برگردان غرب که در متن مناطق مسکونی قرار دارد به دلیل رها سازی زباله توسط شهروندان ، بیشترین حجم ضایعات جمع آوری شده را دارند.

جعفری در ادامه تصریح کرد : در روزهای پایانی هفته حجم وسیعی از زباله ها در معابر، کانالها و رودخانه ها رها می شود که در ابتدای هفته کارگران به صورت فعال اقدام به پاکسازی مسیل ها می کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز را نیز زباله های شهری دانست که توسط افراد نا آگاه در انهار رها و موجب گرفتگی آنها و آبگرفتگی معابر می شود.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۲۰ هزار متر مکعب رسوبات و ضایعات از مسیل های و کانال های سطح منطقه ۲ ، جمع آوری شده است .

چاپ چاپ