ورود پیشرفته ترین اتوبوس های کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان
شهردار اصفهان مطرح کرد:

ورود پیشرفته ترین اتوبوس های کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان گفت: پیشرفته ترین اتوبوس های کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه شد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در قالب شصت و نهمین برنامه از سری برنامه های “هر هفته چند افتتاح” از یکصد دستگاه اتوبوس یورو ۴ و خط ۲ سامانه اتوبوس تندرو بهره برداری و عملیات اجرایی خط اتوبوس تندرو خیابان امام خمینی(ره) آغاز شد.
مهدی جمالی نژاد در حاشیه این برنامه اظهار کرد: به تمام قول های خود به مردم اصفهان و به عهد بسته شده با آنها عمل کردیم.
وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده هم اکنون تنها یک روز هوای ناسالم در شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: این نشان دهنده این است که شهر اصفهان به سمت یک شهر دوستدار طبیعت در حال حرکت است. اقدامات شهرداری اصفهان تنها اقدامات عمرانی صرف نبوده و مجموعه اقداماتی انجام شده که این شهر را به یک شهر دوستدار محیط زیست تبدیل کرده است.
شهردار اصفهان پروژه های زیست محیطی شهر اصفهان را بسیار زیاد دانست و افزود: بهره برداری از خط دو سامانه اتوبوس تندرو از حد فاصل میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی و ساخت ایستگاه های اتوبوس تندرو با هزینه ای بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان از جمله این برنامه هاست که در این هفته مورد بهره برداری قرار گرفت،
وی با بیان اینکه روسازی بتنی مسیر حدود یک و نیم میلیارد تومان و هزینه های ترافیکی و دوربین های ثبت تخلف حدود یک میلیارد تومان با تعداد هشت ایستگاه، هزینه در بر داشته است، تاکید کرد: بهره برداری از یکصد دستگاه اتوبوس از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده با هزینه ای بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان و کلنگ زنی خط اتوبوس تندرو امام خمینی با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به صورت هدایت شده با قابلیت اضافه کردن ریل که در آینده نزدیک قابلیت اضافه شدن تراموا را نیز دارد و برای نخستین بار در کشور انجام شده از جمله اقداماتی است که در شصت و نهمین هفته از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح در راستای پروژه های زیست محیطی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان صورت گرفت.
جمالی نژاد عنوان کرد: این اقدامات و افتتاحیه های متعدد در شرایطی در شهر اصفهان در حال انجام شدن است که بسیاری از پروژه های عمرانی کلانشهرهای کشور به دلیل تغییر مدیریت ها متوقف شده است در حالیکه در شهر اصفهان با اراده و عزمی که در مدیران شهری وجود دارد به پشتوانه و دلگرمی مردم هیچ مانعی برای انجام پروژه های عمرانی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان بسیار جوان شده است، گفت: با نیازسنجی های که صورت خواهد گرفت اگر خطوطی نیاز به شبانه روزی شدن داشته باشد شبانه روزی می شود.
شهردار اصفهان اضافه کرد: اتوبوس های جدید که از پیشرفته ترین اتوبوس های کشور بوده و هیچ گونه آلودگی ندارند دارای رمپ هایی برای معلولین است و آنها می توانند بدون دغدغه از این وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

چاپ چاپ