فردا صورت مي گيرد؛

تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند اصفهان به بهره برداری می رسد...

تاریخ انتشار: 17 آگوست 2017 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند به بهره برداری می رسد
احداث تقاطع‌های غیر همسطح یکی از راهکارهای مؤثر برای روانی عبور و مرور است و از مباحث مورد توجه در مدیریت شهری، مهندسی ترافیک، مهندسی راه و ترابری و مهندسی عمران محسوب می شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، عرض کم جاده و ترافیک سنگین پل قدیمی اشکاوند شهرداری اصفهان را برآن داشت تا پل قدیمی اشکاوند را تخریب و طرحی ویژه برای آن اجرا کنند.
در همین راستا عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند از سال ۹۴ برای کاهش بار ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت. این تقاطع یکی از حساس ترین نقاط حلقه حفاظتی در محدوده شمال شرق اصفهان به شمار می رود.
فردا تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند با حضور مدیران شهری و شهردار اصفهان به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.
در سال جاری برای اجرای این پروژه ۲۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده اما از سوی منابع و اعتبارات منطقه ۶ نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان جدای از اعتبار مرکزی برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه تخصیص یافت.
در سال گذشته بخشی از تقاطع این پروژه آزادسازی و عملیات اجرایی آن تکمیل شده بود و امسال با تلاش جهادی آزاد سازی فاز اول این پروژه با اعتبارد ۴۱ میلیارد تومان تکمیل شد.
اگر شهروندان با شهرداری همدل و همیار شوند به طور حتم آزاد سازی فاز دوم طرح نیز تکمیل شود.
تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند برای دسترسی آسان تر به مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی)، کاهش ترافیک در منطقه، سهولت در رفت و آمد و دسترسی سریع تر به مناطق اطراف اصفهان از جمله اصفهانک، باغ رضوان و سپاهان شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
با اجرای این پروژه مسیر اشکاوند به سمت اصفهان به صورت زیرگذر احداث شد و بزرگراه شرق به غرب در تراز صفر – صفر باقی ماند.
وسعت تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند حدود ۱۲۰ هزار مترمربع است که همه گردش ها به سمت جهت های مختلف شهر اصفهان انجام می شود و عرض زیرگذر پروژه تقاطع غیر همسطح اشکاوند که قبلاً ۱۲ متر و باریک بود، با اجرای این طرح به ۳۶ متر رسید.

چاپ چاپ