تاریخ انتشار: 17 آگوست 2017 - خواندني هاي برگزيده‌

اجماع دولت و شهرداری چگونه به کمک شهر خواهد آمد؟

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شاخص انتخاب وزیر کشور در گفت‌وگوی شهرفردا با یک نماینده مجلس
اجماع دولت و شهرداری چگونه به کمک شهر خواهد آمد؟
عضو کمیسیون عمران گفت: مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار با اجماع وزارت کشور و شهرداریها تا پایان سال در قالب لایحه راهی خانه ملت خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا» با اشاره به لزوم بازنگری در مدیریت شهرها در وزارت کشور گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان مدیران محلی کشور محسوب شده که ۱۰۰ درصد مدیریت شهرها و روستاها را به عهده دارند اما در سیاستگذاری وزارت کشور کمتر دیده شده اند.

وی افزود: در جلسه وزیر پیشنهادی کشور در فراکسیون شهری دکتر رحمانی فضلی متعهد شد تا پایان سال لایحه مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهرداریها را تقدیم مجلس کند ،تا تجدید نظر اساسی در نحوه مدیریت شهرها صورت گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سالها به دلیل شکاف سیاسی شهرداری و مدیران دولتی بویژه وزارت کشور این دو دستگاه تصمیم گیر در حوزه شهری نتوانستند به اجماع برسند و بسیاری از پروژه های مفید شهری روی زمین ماند نظیر منو ریل یا کنترل بازار مسکن و تغییر بافت فرسوده ،لذا به نظر میرسد با تغییر مدیریت شهرداریها و دقت نظر وزیر کشور زمینه برای مدیریت یکپارچه شهری فراهم شود.

محمدیان ادامه داد: تجربه سایر کشورها نشان می‌دهد با مدیریت واحد و یکپارچه شهری معضلات بزرگی نظیر ترافیک یا بازار مسکن قابل حل است چنانکه در کشور انگلستان و شهرلندن که حکایت بازار مخدوش مسکن و ترافیک آن مشهور بود با استفاده از مدیریت های محلی و سرمایه گذاری کلان دولتی رفع شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین یاداوری کرد: نبود درآمد پایدار برای شهرداری‌ها واقعیت انکار ناپذیری است که ریشه بدهی‌های شهرداری‌ها را نیز باید درآن جستجو کرد، لذا در دولت آینده انتظار می رود با اجماع دولت و شهرداریها لایحه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها نیز تنظیم و راهی خانه ملت شود.

چاپ چاپ