تبدیل ۱۵۰ هکتار از بافت تاریخی شهر کرمان به محور گردشگری
شهردار کرمان در آیین افتتاح اکوپارک عنوان کرد:

تبدیل ۱۵۰ هکتار از بافت تاریخی شهر کرمان به محور گردشگری...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر: اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

شهردار کرمان در آیین افتتاح اکوپارک انقلاب اظهار کرد: ۱۵۰ هکتار از بافت تاریخی کرمان به محور گردشگری تبدیل شده است.
مهندس علی بابایی با بیان اینکه از ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده شهر کرمان، ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی است، گفت: از این میزان ۱۵۰ هکتار به عنوان محور گردشگری تعریف و توسط شهرداری بهسازی شده است.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر جهت رفاه حال شهروندان و استفاده بهینه از فضاهای موجود در شهر، بوستان‌های زیادی در شهر کرمان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در همین راستا بوستان بزرگ پدر، بوستان جبلیه و اکوپارک انقلاب در سطح منطقه یک احداث شده و بوستان آرامش نیز در حال اجراست.
شهردار کرمان با اشاره به وجود بناهای تاریخی متعدد در سطح منطقه یک، تصریح کرد: بنای سید جعفر اولیاء واقع در ضلع جنوبی اکوپارک که پیش از این تخریب شده و در حال نابودی کامل بود، به همت شهرداری منطقه یک مرمت و بازسازی شد.
بابایی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات شهرداری، بازسازی مدرسه حیاتی است، گفت: این بنای ارزشمند به همت شهرداری منطقه یک اصلاح، بازسازی و به موزه اقتصادی شهر کرمان تبدیل شد.
وی همچنین با اشاره به ادامه روند کف سازی و بدنه سازی بازار بزرگ کرمان، افزود: حمام باغ لـله نیز اثر تاریخی ارزشمندی است که سال‌ها متروکه مانده بود که به همت شهرداری منطقه یک، مرمت و به فضایی زیباتر از حمام گنجعلیخان تبدیل شده است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار کرمان احیای بخشی از بناهای تاریخی و گسترش فضاهای سبز شهری را نتیجه مشارکت جدی و کم نظیر شهروندان با شهرداری و مصوبات خوب شورای اسلامی شهر عنوان و تصریح کرد: خدمات شهرداری تنها به جمع‌آوری زباله، رفت و روب و نظافت شهر و آسفالت معابر خلاصه نمی‌شود، بلکه ایجاد و گسترش فضاهای سبز، مرمت بناهای تاریخی، توجه به ترافیک و حمل و نقل عمومی و… از دیگر فعالیت‌های این نهاد خدمت رسان، محسوب می‌شوند.
بابایی خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود در آبادانی شهر کرمان مشارکت کرده و با نگهداری از بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری و پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر یاری رسانند.
شایان ذکر است مراسم مذکور با حضور علی‌اکبر مشرفی، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، منصور ایرانمنش، محمدیاسین پنجعلی‌زاده و علی منصوری اعضای شورای شهر، محمدرضا محمدرضاخانی معاون خدمات شهری شهرداری، علی سعیدی شهردار منطقه یک، ایمان سیف‌الهی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و جمعی از مدیران شهرداری، شهرداران محله منطقه یک و شهروندان در محل اکوپارک انقلاب برگزار شد.

چاپ چاپ