- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اقدامات انجام شده شهر اصفهان زیر ذره بینِ بین المللی است

استاندار اصفهان تاکید کرد: اصفهان شهری جهانی و بین المللی است که اقدامات انجام شده در آن زیر ذره بینِ بین المللی است و آنچه در اصفهان رخ می دهد الگوی شهرهای دیگر قرار می گیرد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، رسول زرگرپور در آیین تکریم و معارفه شهردار اصفهان، اظهارکرد: مدیریت محلی توسط مردم و نمایندگان آنها از افتخارات جمهوری اسلامی و تلاش های مرحوم هاشمی رفسنجانی است.
وی ادامه داد: ما این رحمت بزرگ و این ارزش گران قدر را باید پاس داشته و در جهت ارتقای آن هر کاری که می شود، انجام دهیم.
استاندار اصفهان ضمن تشکر از تلاش های اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: شورای چهارم برای آبادانی شهر اصفهان تلاش های زیادی انجام دادند و با اخلاص کار کردند؛ همچنین از شهردار اسبق و سابق آقایان سقائیان نژاد و جمالی نژاد تشکر می کنم زیرا این افراد هم در جهت رشد و پیشرفت شهر اصفهان کوشیدند.
وی تاکید کرد: شهردار سابق اصفهان فردی بسیار کاربلد و با انگیزه بود که نتیجه تلاش ایشان در جای جای شهر اصفهان مشهود است.
زرگرپور گفت: بار دیگر انتخاب اعضای شورای شهر اصفهان را تبریک گفته و به دکتر نوروزی هم به عنوان شهرداری جدید اصفهان که بار سنگینی به دوش ایشان است، تبریک می گویم؛ البته ایشان باید در جهت رفاه و خدمات بیشتر فعال باشند.
استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰۷ شهر وجود دارد که تاکنون احکام ۹۰ شهردار ابلاغ شده، ۱۱ شهردار هنوز پیشنهاد خود را ارائه نداده اند و در مورد ۱۱ شهر هم باید تصمیم گیری جدیدی در هیأت های حل اختلاف شود.
وی یادآور شد: احکام شهرداران ۴ شهر استان اصفهان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر توسط وزیر کشور به زودی ارائه و مابقی احکام شهرداران توسط استانداران صادر می شود.
زرگرپور اظهارکرد: نکته ای که این اواخر درباره آن صحبت های زیادی به گوش می رسد، این است که وقتی اعضای شورای شهر مراسم تحلیف را به جا می آوردند و از شورای منتخب به شورای رسمی تبدیل می شوند، ۳ ماه فرصت دارند شهردار را معرفی کنند؛ به همین دلیل در قوانین مربوط به شوراها و انتخاب شهرداران پیش بینی انتخاب سرپرست شده است که امری اجباری است نه اختیاری و سرپرست جزو کارکنان رسمی شهرداری است.
وی ادامه داد: دلیل این امر این است که یا ظرف ۱۰ روز شهردار جدید حکمش صادر می شود و در غیر این صورت حداقل ۳ ماه طول می کشد تا شهردار انتخاب بشود، به همین دلیل در قانون انتخاب سرپرست ذکر شده است.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه آنچه در اصفهان اتفاق افتاد مشخصاً این بود که برای بررسی شهرداران یک بررسی صلاحیت فردی و شغلی باید انجام شود که طبق قانون است و اگر بررسی اینها زمان بر باشد باید سرپرست باشد، افزود: بنابراین این تصور که زمانی نباید در این مسئله باشد در قوانین پیش بینی نشده و اگر مشکل یا محدودیتی از جانب استانداری یا وزارت کشور باشد حداقل زمان یک ماه طول می کشد و اگر عدم معرفی از طرف شوراها باشد حداقل ۳ ماه طول می کشد.
زرگرپور ادامه داد: در مورد شهر اصفهان باید بگویم که اصفهان شهری جهانی و بین المللی است که اقدامات انجام شده در آن زیر ذره بین بین المللی است و آنچه در اصفهان رخ می دهد الگوی شهرهای دیگر قرار می گیرد.
وی افزود: همچنین اصفهان مردمی با بلوغ سیاسی اجتماعی و فرهنگی بالا دارد که مطالبات خاص خودشان را دارند که با شهرهای دیگر فرق می کند. دوستانی که در شورای شهر و شهرداری بودند متوجه این مسئله شده اند و به همین دلیل باید شورای شهر و شهردار اصفهان ویژه باشند چون اصفهان شهری ویژه است.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه شورای شهر پنجم باید بدانند چه چیزی را تحویل می گیرند و بدانند که با شهری معمولی مواجه نیستند، گفت: اینک در اصفهان شورایی یکدست انتخاب شده و مردم انتظار دارند تصمیمات این شورا منسجم، قاطع و علمی باشد، چرا که به هر حال اگر اختلافات و ناهماهنگی و تنوعات سیاسی باشد در شورا مسائلی رخ می دهد، ولی در حال حاضر یکدستی خوبی در شورا وجود دارد و این موضوع انتظارات مردم را بالا می برد.