در راستای طرح نگهداشت شهر اجرشد ا :

استاندارد سازی وسایل بازی کودکان در بوستان های منطقه ۲

تاریخ انتشار: 11 اکتبر 2017 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه دو از استاندارد سازی و ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان های سطح منطقه دو
خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، عزیز اله نظری با بیان اینکه موضوع استانداردسازی و ایمن سازی وسایل و زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌ها اولویت شهرداری منطقه دو قرار دارد گفت: به منظور استاندارد‌سازی و ایمن سازی وسایل و زمین‌های بازی کودکان در اداره فضای سبز منطقه طبق دستورالعمل تدوین شده و از همه وسایل بازی سطح محدوده بازدیدهای کارشناسی طبق موازین استاندارد به عمل آمد که ایمن سازی وسایل بازی کودکان در پارک‌ها به صورت یک کار مستمر و با برنامه، همواره مورد توجه شهرداری منطقه دو است.
شهردار منطقه دو گفت :‌ ایمن سازی بازی کودکان در پارکها با درنظر گرفتن محیط بازی و همچنین وسایل آن، همه ساله ، با نظارت و کنترل وسایل، رفع نقص و رنگ آمیزی آنها درنواحی ۹ گانه منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.
نظری افزود : در زمینه ایمن سازی محیط، استفاده از کفپوش‌های مخصوص که بیشتر فومهای ویژه فضاهای باز شهری هستند در بسیاری از پارکها مورد استفاده قرارگرفته که این کفپوشها در پارکهای دیگر سطح منطقه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته نظری ایمن سازی محیط بازی کودکان می‌تواند کاهش صدمه دیدگی کودکان را هنگام بازی به همراه داشته باشد.
شهردار منطقه دو تأکید کرد: استفاده از وسایل بازی ساخته شده از فایبر گلاس و پلاستیک، توجه به کاهش جذب حرارت در این وسایل و در نظر گرفتن سایر مشخصه ها نظیر فرم، جنس و شکل آنها می‌تواند در افزایش ایمنی این وسایل و کاهش صدمات احتمالی کودکان موثر باشد.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه قدرت جذب ضربه کفپوش‌های گرانولی به مرور زمان و مورد تأثیر عوامل جوی کاهش می‌یابد، ترتیبی اتخاذ شد تا کفپوش‌های هر زمین بازی، قابلیت جذب ضربه ای بیش از مقدار مورد برای اخذ استاندارد هر وسیله بازی داشته باشد تا در طی سالیان آتی نیز زمین بازی از شرایط استاندارد و ایمنی خارج نشود.

چاپ چاپ