امروز گزارش مالی وضعیت شهر تهران به رییس جمهور ارایه می شود
سخنگوی شورای شهر تهران

امروز گزارش مالی وضعیت شهر تهران به رییس جمهور ارایه می شود...

تاریخ انتشار: 06 نوامبر 2017 - اخبار شهرداری ها, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

امروز گزارش مالی وضعیت شهر تهران به رییس جمهور ارایه می شود
سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود از وصول طرح یک فوریتی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران خبر داد و در خصوص سلسله دیدار با ریاست جمهوری و سران سه قوه نیز توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، علی اعطا ظهر یکشنبه در نشست خبری خود از وصول طرح یک فوریتی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران با امضای ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر تهران خبر داد.
وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است در متن ماده واحده تغییراتی ایجاد شود، افزود: در حال حاضر مقرر شده تا یک هیئت هفت نفره متشکل از اعضای شورای شهر تهران به همراهی کارشناسان این حوزه تحقیق و تفحص را انجام دهند.
اعطا با بیان اینکه در راستای دیدار اعضای شورای شهر تهران با سران سه قوه، امروز با رییس جمهور دیدار خواهیم کرد، گفت: ۵ محور به عنوان اهم موضوعات جلسه مطرح شده است که در نظر داریم از این ارتباط برای برآورده کردن انتظارات شهروندان بهره ببریم.
وی در ادامه تصریح کرد: باید در این جلسات شیوه‌های تقویت اعتماد عمومی و هم گرایی در راستای حل مشکلات تهران مبنای کار قرار گیرد؛ همچنین در این جلسه به موضوع بافت فرسوده و چالش‌های اولویت‌دار تهران همچون آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و حل آسیب‌های اجتماعی توجه می‌شود.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه گزارش مالی در مورد وضعیت تهران به رییس جمهور ارائه خواهد شد، اذعان داشت: هدف از ارائه این گزارش این است که از نقطه نظرات وی بهره‌مند شویم.
به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، در این جلسه در مورد همگرایی طرح و لوایح مشترک همچون لایحه مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار بحث می‌شود.
اعطا در خصوص ثمره این جلسات و حضور شهردار تهران در هیات دولت نیز گفت: در حوزه پرداخت بدهی دولت به شهرداری و توسعه حمل و نقل ریلی اتفاقات خوبی خواهد افتاد، اما جزییات این دو خبر را باید از مسئولان دولت و شهرداری جویا شد.
وی همچنین از تصویب کلیات سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در کلیات این طرح تقویت انضباط و شفافیت مالی، توجه به حل مشکلات شهر تهران همچون آلودگی هوا، ترافیک، آسیب‌های اجتماعی، با رویکرد سنجش پذیر و همچنین ارتقای سطح مشارکت شهروندان پیش‌بینی شده است.
سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در مورد دیدار با رهبری و رییس قوه قضاییه گفت: دیدار با رییس مجلس و رییس جمهور بنا به درخواست اعضای شورای شهر تهران و در راستای رسیدن به افق مشترک بوده است و درباره دیدار با رهبری و رییس قوه قضاییه نیز درخواست خود را ارائه کرده‌ایم اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.
اعطا در مورد سرانجام طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری با بیان اینکه این طرح در کمیسیون‌های مربوطه در حال پیگیری است، خاطر نشان کرد: در نمایشگاه مطبوعات در این خصوص از من سوال شد که متاسفانه به اشتباه منتشر کردن که سرانجام طرح تحقیق و تفحص از این موسسه تا سه هفته دیگر نهایی می‌شود، اما باید بگویم اینگونه نیست و باید کمیسیون‌ها به بررسی دقیق ابعاد مختلف موضوع بپردازند.

چاپ چاپ