- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اگر آب در زاینده رود جاری نباشد دود آن در چشم اصفهان می رود/ شرق اصفهان تشنه آب است

شهردار اصفهان گفت: اگر آب در زاینده رود جاری نباشد دود آن در چشم اصفهان می رود واگر این معضلات رفع نشود اصفهان در جایگاه خود به عنوان جهان شهر قرار نخواهد گرفت و نمی تواند در دنیا به عنوان یک برند معروف معرفی شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در سلسله نشست هم اندیشی اصفهان فردا در دیدار جمعی از اعضای شوراها، دهیاران، کشاورزان و معتمدین مردم شرق اصفهان اظهار کرد: از بدو ورود خود شعاری تحت عنوان توسعه مشارکت مردم مطرح کردم که بر این اساس برای تحقق شعار خود تا به امروز دهمین نشست مشترک با مردم را برگزار کرده ایم.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سلسله نشست های مشترک با مردم هر هفته برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اینگونه نشست ها کمک می کند تا علل معضلات و دردها شناسایی و برای رفع آن اقدامات لازم را اجرایی کنیم.
اصفهان از معضل بی آبی درد می کشد
نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان شهر و مردم شرق استان از کمبود آب رنج می برند و هر ۲ به این درد مبتلا هستند، گفت: بر این اساس باید راهکارهای مناسب برای رفع این درد مشترک پیدا کرد.
وی با بیان اینکه اگر شرق اصفهان از پویایی و شادابی برخوردار باشد بسیاری از مشکلات شهرداری کاهش مییابد همچنین شهروندان از شادابی ساکنان شرق اصفهان خوشحال می شوند، عنوان کرد: با برطرف شدن مشکلات شرق اصفهان به طور حتم ترافیک و مشکلات شهر کاهش می یابد.
شهردار اصفهان اضافه کرد: اگر شهروندان شرق با بی آبی دست و پنجه نرم کنند و نتوانند به زندگی خود ادامه دهند ناگریزند برای ادامه زندگی به شهر مهاجرت کنند و حتی ممکن است آنان مجبور به حاشیه نشینی شوند.
نوروزی تصریح کرد: زندگی در حاشیه نشینی بسیار سخت است و این درد بزرگی است.
وی اضافه کرد: اگر نان ، آب و زیستن همراه با آرامش شهروندان شرق اصفهان فراهم و تامین شود به طور حتم باری از دوش اصفهان برداشته می شود.
شهروندان شرق اصفهان با احداث مرکز همایش های امام خامنه ای (مدظله العالی) به حساس ترین نقطه شهر دسترسی دارند
شهردار اصفهان با بیان اینکه شرق اصفهان را باید پویا کنیم ، اظهار کرد: شهروندان شرق با احداث مرکز همایش های امام خامنه ای (مدظله العالی) یعنی به حساس ترین نقطه شهر دسترسی پیدا کرده اند.
نوروزی گفت: به دنبال اجرایی شدن رینگ چهارم هستم چرا که این پروژه به آبادانی شرق اصفهان کمک بزرگی می کند.
وی با اشاره به اینکه پردیس اشراق در مجاور شهر رویاها برای ارتقا خدمات تفریحی شرق اصفهان احداث شده است، تصریح کرد: امیدواریم عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز به زودی آغاز شود.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در نظر داریم از پل اشکاوند به مقابل کارخانه قند می آید پل بزرگی احداث کنیم تا عبور و مرور در این محور تسهیل یابد، گفت: همچنین امیدواریم به زودی جاده فرودگاه به جاده تشریفات تبدیل و دروازه ورودی شرق احداث شود.
وی با بیان اینکه همه امکانات خود را برای رفع معضل آب به کار می بریم و حمل نقل عمومی را به طور حتم برای شهروندان شرق اصفهان توسعه می دهیم، گفت:برای برخورداری از شهری با کیفیت باید امکانات را در روستاها ارتقا دهیم تا افراد در روستاها ماندگار شوند.
شهردار اصفهان با تاکید براینکه در زمانی که فرماندار بودم در منازل شهروندان شرق حضور پیدا می کردم و برنامه های بسیاری برای آبادانی شرق اصفهان داشتیم، ادامه داد: اکنون این موقعیت را نسبت به شرق ندارم که بخواهم در روستاها حضور پیدا کنم و فعالیت های عمرانی و آبادانی را اجرا کنم چرا که موقعیتم متفاوت است.
نوروزی در ادامه با بیان اینکه آب مسئله اصفهان نیست بلکه یک مسئله جهانی است، خاطرنشان کرد: سی و سه پل ، پل خواجو و دیگر آثار تاریخی که از گذشتگان به یادگار مانده باعث شده تا اصفهان در جهان معروف شود و جهان گردان می خواهند این آثار را ببیند اما تمام این آثار با آب رودخانه زاینده رود زنده هستند.
اگر آب در زاینده رود جاری نباشد دود آن در چشم اصفهان می رود
وی با اشاره به اینکه اگر آب در زاینده رود جاری نباشد دود آن در چشم اصفهان می رود همچنین باعث رواج بیماری ها و آلودگی محیط زیست، توسعه بی جهت شهر و غیره می شود، افزود: اگر این معضلات رفع نشود و اصفهان در جایگاه خود به عنوان جهان شهر قرار نگیرد نمی تواند در دنیا به عنوان یک برند معروف معرفی شود.
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه از زمان بدو ورود خود هر روز جلسه ای برای جاری شدن آب در زاینده رود برگزار و به صورت جدی بحث و گفتگو داشته ام، اظهار کرد: در اولین جلسه خود با استاندارحدود یک ساعت برای جاری شدن آب در زاینده رود صحبت کردیم .
وی با بیان اینکه برای جاری شدن آب در زاینده رود نامه هایی نوشته ام و با تمام NGO در حال مذاکره هستم، گفت: تعاملات با قدرت در حال انجام است و به دنبال یک کمیته تعامل در بین ۳ استان هستیم .
شهردار اصفهان تصریح کرد: جاری شدن آب در زاینده رود یکی از دغدغه های مسئولان است.
تالاب گاو خونی باید سیراب شود
نوروزی در ادامه با بیان اینکه اگر تالاب گاوخونی سیراب شود مشکل همه کشاورزان و شهر اصفهان برطرف می شود، اضافه کرد: لذا هرکسی می خواهد از رودخانه زاینده رود دفاع کند باید نقطه هدف آن سیرابی تالاب گاوخونی باشد.
وی تاکیدکرد: اگر تالاب گاوخونی بمیرد و بپوسد، پوسیدگی آن نیز به گرد و غبار در هوا تبدیل می شود و شهر را به خطر می اندازد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر گردشگری در اصفهان نهادینه و میراث اصفهان هر روز مورد بازدید گردشگران قرار بگیرد و شهر نیز مورد رفت و آمد تمام جهانیان شود به طور حتم به یک فرودگاه بزرگ و هتل های متعددی نیاز داریم که در این صورت اشتغال نیز فراهم می شود.
وی گفت: زمانی که گردشگران زیادی به اصفهان مراجعه کنند شهر به کانون بازدید همه مردم تبدیل می شود.