- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

استفاده از تجربیات خط یک مترو در خط دوم متروی اصفهان

بازدید شهردار اصفهان از ایستگاه دانشگاه و روند اجرایی خط ۲ متروی اصفهان:
استفاده از تجربیات خط یک مترو در خط دوم متروی اصفهان/زمان بندی پنج ساله در بهره برداری از خط دوم متروی اصفهان
شهردار اصفهان گفت: درخط دوم قطارشهری اصفهان از تجربیات خط اول استفاده شده، اما مسائل مالی و بحث‌های دیگر این خط مطرح است که امید است این موضوع نیز با کمک بانک شهر و حمایت دولت برطرف شود و بر اساس برنامه پنج ساله، پیشرفت مناسبی در این زمینه صورت گیرد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان و مدیران شهری عصر روز جمعه در بازدیدی ۴ ساعته، آخرین مراحل تکمیل خط یک و همچنین روند ساخت خط دوی متروی اصفهان را مورد بررسی قرار دادند.
دکتر قدرت‌اله نوروزی، شهردار اصفهان در حاشیه این بازدید با اشاره به حضور در این پروژه همزمان با یک روز تعطیل و دشواری فعالیت در مترو و خطوط مختلف آن اظهار داشت: من امروز در یک روز تعطیل، از روند ساخت خط دوم متروی اصفهان بازدید کردم تا شاهد فعالیت‌های شبانه‌روزی در این خط باشم. روند ساخت خط دوم متروی اصفهان، به خودی خود، دشواری ساخت این پروژه را نشان می‌دهد و باید به کسانی که در این حوزه مشغول کار و فعالیت هستند، خسته نباشید گفت.
وی با بیان اینکه خوشحال هستیم که در خط دوم قطارشهری اصفهان از تجربیات خط اول استفاده شده، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در این خط مشاهده شده اما مسائل مالی و بحث‌های دیگر این خط مطرح است که امید است این موضوع نیز با کمک بانک شهر و حمایت دولت برطرف شود و بر اساس برنامه پنج ساله، پیشرفت مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
شهردار اصفهان درباره اولویت‌های مدیریت شهری در خصوص تکمیل خطوط مترو ادامه داد: اولویت شورای پنجم و مدیریت شهری اصفهان موضوع مترو و حمل و نقل عمومی است که مدیریت شهری و شورای شهر در تلاش است که با وحدت و انسجام کامل خود، به این موضوع جنبه عملی بدهد.
وی با اشاره به ضرورت همراهی با میراث فرهنگی در خصوص دغدغه‌های فعالان میراث بیان کرد: به طور قطع، شهرداری اصفهان نگاه ویژه‌ای به دغدغه‌های دوست‌داران میراث فرهنگی داشته و در این زمینه، تعامل مناسبی با مسئولان میراث برقرار خواهد کرد.

امیدوارم مسائل مالی پروژه متروی اصفهان برطرف شود
جواد شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تجربیات خط یک متروی اصفهان در ساخت خط دو مورد استفاده قرار گرفته، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های موجود در خط دوم قطارشهری و اینکه این خط از حساسیت‌های بیشتری برخوردار بود، امکان حفاری از رو در آن وجود نداشت و به همین دلیل ساخت خط دوم قطارشهری اصفهان به صورت حفاری از زیر انجام شد.
وی با بیان اینکه خط دوم قطارشهری اصفهان محورهای پرترافیکی را در خود دارد، ادامه داد: با توجه به این موضوع، مجبور بودیم که کار ساخت ایستگاه‌های این خط را از زیر انجام دهیم و این موضوع از نظر بار ترافیکی کمک قابل توجهی به ما خواهد داشت.
نگاه جدی مدیریت شهری در خصوص تکمیل خطوط مترو
مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که مدیران شهری در مدت کوتاهی چندین بازدید از خطوط یک و دوی متروی اصفهان صورت داده‌اند و این نشان می‌دهد که عزم مدیران شهری بر تکمیل این خطوط قرار دارد و به طور قطع می‌توانیم در اجرای خطوط متروی اصفهان جهش بزرگی داشته باشیم.
وی افزود: اگر مشکلات مالی متروی اصفهان برطرف شود، بدون شک دغدغه‌ای در زمینه‌های دیگر وجود ندارد زیرا سازمان قطارشهری اصفهان پشتوانه مدیریتی نزدیک به ۳۰ ساله در امر مطالعات و اجرای خطوط مترو را در خود داشته و بدون شک در صورت تأمین منابع مالی، می‌توانیم خط را در مدت زمان ۵ ساله تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.
جزئیات اجرای خط دوم متروی اصفهان
سید محسن واعظی‌فر، مجری خط دوم قطارشهری اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته به منظور تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها در خصوص خط دوم قطارشهری اصفهان، کمتر بودن عرض خیابان‌های این منطقه و همچنین نبود خیابان جایگزین به منظور انتقال بار ترافیکی است که همین مسئله ما را بر آن داشت در تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان، به صورت حفاری از زیر کار کنیم.
وی با بیان اینکه حساسیت تکمیل ایستگاه‌ها و خط دوم قطارشهری اصفهان بالا است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان و برنامه زمان‌بندی صورت گرفته در این زمینه، لازم است که خط دو بر اساس زمان‌بندی ۵ ساله مد نظر قرار گیرد.
فعالیت اجرایی ۳ ایستگاه شروع شده است
مجری خط دوم قطارشهری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر فعالیت اجرایی ۳ ایستگاه خط ۲ قطارشهری اصفهان آغاز شده است. همچنین مشاور تمام ایستگاه‌های خط دوی قطارشهری اصفهان انتخاب و فاز دوم محاسبات نقشه‌ها انتخاب و در چند ماه آینده فعالیت آن اجرا خواهد شد.
وی در توضیح فعالیت‌های عمرانی این خط تصریح کرد: نخستین ایستگاه خط دوم قطارشهری اصفهان در ابتدای شهرک امام حسین(ع) واقع در خیابان آیت‌الله غفاری شروع می‌شود و دومین ایستگاه آن جنب حرم زینبیه در نظر گرفته شده و ایستگاه سوم آن در چهارراه عاشق اصفهانی ساخته خواهد شد. پس از آن خط دوم تا ایستگاه مدرس نجفی به عنوان شانزدهمین ایستگاه ادامه خواهد یافت.
مجری خط دوم قطارشهری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ ایستگاه در خط دوم قطارشهری اصفهان در دستور اجرا قرار گرفته شده و ۸ ایستگاه باقیمانده آن نیز به میدان امام خمینی(ره) خمینی‌شهر منتهی می‌شود.
وی بیان کرد: این خط دارای ۲۴ ایستگاه دارای ۱۵ کیلومتر طول بوده و دستور اجرای ۱۶ ایستگاه آن صادر شده است. خط دوم قطارشهری اصفهان از شمال شرق شروع می‌شود و با دور زدن میدان امام(ره)، به میدان امام حسین(ع) و خیابان طالقانی می‌رسد و به غرب اصفهان منتهی می‌شود.