پس از تایید شورای شهر و طی حکمی از سوی استاندار کرمان؛ دکتر رضا سروش نیا شهردار سیرجان شد
تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2017 - اخبار, اخبار شهرداری ها, انتصاب ها

پس از تایید شورای شهر و طی حکمی از سوی استاندار کرمان؛ دکتر رضا سروش نیا شهردار سیرجان شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

پس از تایید شورای شهر و طی حکمی از سوی استاندار کرمان؛
دکتر رضا سروش نیا شهردار سیرجان شد
مراسم تکریم و معارفه شهردار سیرجان صبح دیروز با حضور نماینده مردم سیرجان در مجلس، امام جمعه، اعضای ادوار شورای شهر سیرجان، روسای نهادهای دولتی و ادارت و مسوولان نظامی و انتظامی در سالن غدیر اداره ارشاد برگزار شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، در ابتدای این مراسم محمد عسکری رییس شورای شهر سیرجان همکاری و همدلی مردم و مسوولان سیرجان را طلب کرد و گفت: با توجه انتظارات مردم، شورا از شهردار درخواست رسیدگی به خدمات شهری از قبیل آسفالت، رفت‌وروب، سیمای شهری توجه ویژه داشته باشد و تسریع به روند فعالیت‌های عمرانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار خود قرار دهد.
سپس محمداسماعیل خواجویی عضو شورای شهر با بیان اینکه شورا و شهرداری نباید به سمت مسایل سیاسی بروند و وظیفه شان را طبق قانون انجام دهند افزود: شهردار باید خود را عضو هشتم شورا بداند و اعضای شورا هم از وی حمایت کنند؛ چرا که شهردار اگر تنها باشد موفق نیست.

حجت الاسلام حیدری امام جمعه موقت سیرجان نیز در ادامه طی سخنانی به ویژگی‌های مدیر موفق اشاره کرد و یادآور شد: صلاحیت علمی و اعتقادی، صداقت، صبر، صراحت، صلابت و صمیمیت لازمه موفقیت یک مدیر است.
وی اضافه کرد: از شهردار جدید ضمن آرزوی موفقیت روزافزون، انتظار می‌رود با کار و فعالیت،‌ ذهنیت مردم را نسبت به شهرداری بازسازی ‌کند و توجه به آسفالت، زیبایی شهر، آسان کردن کار مردم در شهرداری، عدم فروش پارکینگ ساختمان‌ها، ساخت نمازخانه‌ در پارک‌ها و ورودی‌های شهر، توزیع عادلانه امکانات در مناطق مختلف و ساماندهی و جلوگیری از حاشیه نشینی اولویت‌های شهرداری باشند.
شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس دیگر سخنران این مراسم بود.
وی طرح سوالات موافق و مخالفان شورا را از زیبایی‌های کار شورا دانست و یادآور شد: مخالف و موافق باید نظرات خود را مطرح ‌کنند تا بتوان یک تصمیم جمعی گرفت و همه باید تابع رای اکثریت باشیم و همکاری کنیم.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: دخالت در جابه‌جایی‌ نیروهای شهرداری ظلم و خیانت به مردم است؛ به شهردار باید اجازه داد آزادانه تصمیم بگیرد و آزادانه کار کند.
شهباز حسن‌پور سیرجان را دومین شهر استان و دارای رتبه ۳۸ در کشور به لخاظ جمعیت و گستردگی دانست و گفت: مردم از سرمایه‌های عظیم این کشور هستند و همه مسوولین باید تمام توان خود را در خدمت به مردم به کار گیرند؛ سیرجان باید علمی و هوشمندانه اداره شود و مردم پرسشگر مسوولان پاسخگو می‌خواهند.
وی ادامه داد: اولویت‌های کاری شهرداری و شورا مشخص است و شورا باید از هر فرصتی برای شهر و شهرداری ثروت خلق کند و باید همکاری و همدلی بین مسوولان بیشتر شود
سپس معاون استاندار کرمان و فرماندار ویژه سیرجان به ارایه ایراداتی پرداخت و یادآور شد: همه باید به توسعه شهر کمک کنیم؛ اینکه فردی در چارچوب اختیارات قانونی کارش را انجام نمی‌دهد و از عملکرد شورا انتقاد می‌کند و جو روانی ایجاد می‌کند اصلا شایسته و قابل قبول نیست.
دکتر منصور مکی‌آبادی اضافه کرد: متاسفانه بنا به دلایلی طی سال‌های گذشته اعتماد مردم نسبت به شهرداری خدشه‌دار شده؛ باید اعتماد مردم را نسبت به شهرداری برگردانیم؛ اگر همدلی و اتفاق نظر برای یک هدف مشترک بین اعضای شورای شهر باشد، نگاه مردم به شهرداری مثبت می‌شود.
وی افزود: مسوولان در هر رده‌ای هستند نباید در امورات شهردار خصوصا در انتخاب افراد دخالت کنند و باید نسبت به عمران شهر حساسیت نشان دهند.

فرماندار ویژه سیرجان توسعه این شهر را گرو سه عنصر دانست و افزود: شهردار اولین کسی است که با علم و فنون جدید می‌تواند موفق شود؛ دومین عنصر ثبات مدیریتی است که امیدواریم طی ۴سال حکم شهردار جدید شاهد موفقیت وی باشیم و سومین عنصر مردم هستند که با همکاری و همدلی راه دشوار توسعه سیرجان را هموار کنند.
ایراد سخنان دکتر رضا سروش نیا شهردار جدید سیرجان پایان بخش مراسم بود.
وی افزود: بزرگترین آسیب شهرداری کمبود منابع مالی و نیروی انسانی نیست؛ ضعف مدیریت، عدم ایجاد انگیزه، محدود کردن مدیریت ستادی، عدم توجه و تضعیف مدیران میانی پاشنه آشیل شهرداری است.
شهردار سیرجان ادامه داد: آقای حسن‌پور بعنوان معلم و برادر من است و در اینجا مراتب سپاس و تقدیر خود را اعلام می‌دارم.
دکتر رضا سروش نیا امیدواریم در دوره تصدی شهرداری بتوانیم با همت و همکاری مردم و پرسنل شهرداری شهری آباد بسازیم.
وی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری افزود: از همکاران و پرسنل تلاشگر شهرداری می‌خواهم که در راستای جذب درآمد بتوانیم مشکلات مالی را حل کنیم و راه‌های درآمدزایی را افزایش دهیم؛ وصول مطالبالت شهرداری یکی از مهمترین دغدغه‌ها است و امیدواریم بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.
در پایان این مراسم حکم دکتر سروش نیا بعنوان شهردار سیرجان به وی اعطا شد و رسما فعالیت خود را در این مجموعه آغاز کرد.

چاپ چاپ