- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تکمیل پروژه های شهرداری مسولیت سنگینی برای شورا است

بخش نخست شانزدهمین نشست رسمی شورای شهر کاشان با حضور اعضا، شهردار ، معاون فنی و عمرانی و مسئول بازرسی شهرداری کاشان به ارائه گزارش روسای کمیسیون های تخصصی شورا و بخش دوم نشست به بررسی تعدادی از پروژه های عمرانی شهرداری کاشان اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر کاشان ، علی رسول زاده رئیس شواری شهر اظهار کرد: شهرداری پروژه های مهمی در دست دارد و تکمیل آنها مسوولیت سنگینی بر عهده شورا می باشد پس نباید برخی با اطلاعات کم خود مطالبی را با شیوه های غلط به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: متاسفانه برخی با هجمه هایی غیرشرعی و روش های غیرعرف شورای شهر و آتش نشانی را درباره حادثه آتش سوزی کارخانه لنت پارس که منجر به فوت یک کارگر شد ،محکوم می کنند
وی ادامه داد: این سانحه بحث فنی داشته و بر اساس یک انفجار رخ داده است و نباید با نوشتن مطالبی در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی کنیم که طبق آیین نامه جرایم یارانه ای جرم محسوب شده و شامل جریمه و حبس می گردد.
رسول زاده با بیان اینکه شورا به عنوان یک نهاد مردمی شکایت کردن را در شأن خود نمی بینید، گفت: شورا با کسی پنهان کاری ندارد و هر کس اطلاعات بخواهد به او می دهیم ولی نباید در فضای مجازی حیثیت افراد و شورا را زیر سوال برد.
رسول زاده در ادامه با اشاره به اعتراض صنف میوه و تره بار گفت: آنها با واگذاری حجره هایی در میدان به فروشندگان خرده فروش جز معترضان بوده اند که کمیسیون خدمات شهری شورا با بررسی این موضوع و نشست با نمایندگان این صنف بررسی های لازم را برای تصمیم گیری در شورا انجام دهد.
رسول زاده با اشاره به اعتراض کسبه بازار گفت: الان با توجه به رکود عمومی مغازه دارها از تشکیل جمعه بازار ناراضی هستند و حضور افراد غیربومی و عرضه محصولات ارزان و نامرغوب به شهروندان آنها را ناراحت کرده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با ارائه گزارش این کمیسیون درباره جلسه بررسی تعرفه حمل و جمع آوری زباله های بیمارستانی گفت: زباله ها در بحث مدیریت پسماند به سه دسته عادی، عفونی و ویژه تقسیم می شود که زباله های بیمارستانی جزو دسته وِیژه هستند و طبعا هزینه بیشتری در بر دارند.
علیرضا مفرح افزود: برخی از بیمارستان های سطح کشور مانند بیمارستان بهشتی با خریداری دستگاه های ” اتوکلاو ” زباله ها را استریل می کنند که طبق این فرایند باید زباله در دسته پسماند عادی جای گیرد اما بنا به نامه ابلاغ شده اداره محیط زیست این روش مورد قبول نیست.
وی با اشاره به اینکه هر کیلو زباله بیمارستانی ۷۵ تومان در نظر گرفته شده است: درخواست برای افزایش یک ماشین دیگر برای حمل زباله های بیمارستانی انجام شد.
مفرح با تاکید بر اهمیت جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر بیان کرد: در نشست با مسوولان مرتبط تصمیم بر بازدید از محل نگهداری سگ های زنده در شهر مشهد برای تخصیص اعتبار برای ایجاد مرکزی برای این حیوانات در کاشان شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به برگزاری دومین جلسه این کمیسیون و بررسی روند سال های قبل گفت: نحوه چگونگی کمک به مراکز فرهنگی، سراهای محلات و کمیته نامگذاری و تعهدات قبلی شورا متوجه است.
وی افزود : طبق لایحه شهرداری و با نظرات مشاور اجتماعی و فرهنگی تصمیم بر این شد که برنامه تلویزیونی کاشانه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به مدت یک سال دیگر فعالیت کند.
در ادامه گزارش کمیسیون های تخصصی شورا مجید شمس نائب رئیس عضو کمیسیون اقتصادی شورا اظهار کرد: در هشتمین جلسه این کمیسیون اقتصادی ۱۸ مصوبه بررسی و ۱۷ بند آن لوایح آن برای شهرداری بوده است.
وی درادامه افزود:یکی از موضوعات بررسی شده ورزشگاه ۱۵هزار نفری امیرکبیر بود که از تاریخ ۳۰آذر۹۵ تا ۳۰آذر۹۶ در اجاره شهرداری بوده که بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و در این جلسه مصوب شد تمدید قرار داد تا اطلاع ثانوی صورت نپذیرد.

بخش دوم
شرایط بحرانی تونل خزندگان به دادستانی اعلام شود/ ۱۱ هزار و ۸۷۱ متر مربع عملیات آسفالت در مناطق پنجگانه

در بخش دوم شانزدهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با حضور اعضا، شهردار ، معاون فنی و عمرانی و مسئول بازرسی شهرداری کاشان با ارائه گزارش مستندات پروزه احداث تونل خزندگان بلوار امام رضا (ع)-غار مصنوعی- مورد بررسی قرار گرفت.
حسینعلی وکیل، نایب رییس شورای شهر کاشان در این باره اظهار کرد: پس از بازدید از این تونل مشخص شد که اجرای این پروژه بدون طراحی نقشه آغاز شده و مشاوره ایی هم برای آن معرفی نشده است و پیمانکار آن نیز در هیچ مناقصه ای شرکت نکرده است.
رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان افزود: ادامه احدات تونل خزندگان با وجود پیشرفت ۱۵ درصدی توجیه فنی و اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ندارد و بررسی انجام شده بر حادثه خیز بودن این محل تاکید دارد.
وی با بیان اینکه هیچ مصوبه شورا یا مکاتبه ای برای اجرای این پروژه موجود نیست افزود: گودبرداری، و حفاری و نحوه سازه این تونل قابل اعتماد نیست و ساخت آن در مسیر سیلاب امکان بروز هر حادثه ای را ایجاد می کند.
وکیل خاطرنشان کرد:با توجه به بررسی های کمیته کارشناسی و اعلام نظرات آنها ادامه احداث تونل به صلاح نیست و شهرداری باید برای تامین دلیل تونل با مکاتبه با دادستانی وضعیت بحرانی این پروژه را اعلام کند.

سید مهدی ناظم رضوی عضو کمیسیون فنی و عمرانی شورا اظهار کرد: با توجه به پیشرفت قسمتی از پروژه باید در اصلاح و رفع نواقص آن تصمیم گیری شود و با توجه به نیاز شهر به مراکز تفریحی اجازه هدررفت هزینه ها را ندهیم.

علیرضا مفرح رئیس کمیسیون خدمات شهری گفت: وضعیت این تونل سریعا تعیین تکلیف شود و در صورت نیاز پر شود تا از حوادث ناشی از این مکان جلوگیری شود.

عفت پدرام فر عضو دیگر شورای شهر کاشان در باره وضعیت تونل خزندگان گفت: نباید نگاه به پروژه ها سلیقه ای و بر اساس گقته ها باشد و مانند برخی از تغییرات دولت ها به شکل اتوبوسی طرح ها را عوض کنیم چون هزینه های انجام شده از جیب مردم کارگر کاشان پرداخت می شود.

مجید شمس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا گفت: در شورای شهر دوره چهارم دو مصوبه برای طرح سوال از شهردار وقت درباره پروژه های عمرانی داشته ایم که برخی اعضا نسبت به چگونگی اجرا و وضعیت آنها پیگیر بودند.

شهردار کاشان درباره تونل خزندگان اظهار کرد: ورود هر سرمایه گذار یا اجرای هر پروژه ای در شهر یک فرصت است و باید با هوشمندی از توسعه شهر بهره برد ولی متاسفانه از همان ابتدا تصمیم برای احداث تونل ، هدایت مناسبی برای پرورش ایده آن انجام نشده است.
سعید ابریشمی راد با بیان اینکه حتی یک ریال از صورت وضعیت این پروژه در شهرداری ثبت نشده است، افزود: عملا کار انجام شده ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ودرصورت تکمیل ۸۵ درصد باقیمانده و بهره برداری از آن بازگشت سرمایه توجیه پذیر نیست.
وی تصریح کرد: من به عنوان یک مسوول ادامه این پروژه را به صلاح نمی دانم زیر از نظر فنی، اقتصادی، اجتماعی و ایمنی قابل دفاع نیست و علاوه با مکان یابی نامناسب در اجرای شروع کار و نحوه قالب بندی و نبود فنداسیون ادامه اجرا قابل قبول نیست.
شهردار کاشان گفت: صلاح می دانم تونل پر شود ولی از دو ایستگاه ورودی و خروجی آن برای ایجاد غرفه هایی استفاده بهینه شود.
ابرشیمی راد خاطرنشان کرد: یک جلسه فوری با سرمایه گذار این کار برگزار خواهیم کرد و در صورت تعجیل در کار و استفاده از کارشناسان برای رعایت اصول ایمنی و عهده گرفتن تمام مسوولیت پروژه توسط ایشان حمایت های خود را برای تکمیل ساخت این تونل انجام خواهیم داد.

رییس شورای شهر کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحات اعضا و گزارش های رسیده و بر اساس اینکه شوار از ابتدا هیچ نقشی در اجرای این پروژه نداشته است پیشنهاد می شود ابتدا کمیسیون فنی و عمرانی نظر فنی و تخصصی خور را اعلام نموده و در جلسه فوق العاده روز سه شنبه تصمیم نهایی اتخاذ گردد.
علی رسول زاده تصریح کرد: پیمانکار تاکنون رقم های متعددی برای این پروژه اعلام کرده است و باید مسائل حقوقی و فنی آن برای تعیین تکلیف برای توقف یا ادامه کار صورت پذیرد.
رسول زاده خاطرنشان کرد: با کوچکترین حادثه بر اثر تغیر وضعیت جوی هوا ما را مسوول می داند و دیگر هدررفت بیت المال مطرح نیست بلکه جان مردم در خطر است.

بخش نهایی
بررسی طراحی ساختمان بحران در پایانه مسافربری

در ادامه نشست شورا بررسی طراحی ساختمان بحران در پایانه مسافربری بررسی شد که اعضای شورا و شهردار نظرات خود را پیرامون وضعیت این مکان بیان کردند.

شهردار کاشان دراین باره گفت: ساختمان بحران که به صورت نیمه کاره از سال گذشته عملیات ساخت و ساز آن متوقف شده در صورتجلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای چهارم گزارش مشاور را برای مکان یابی تایید نکرده است.

ابریشمی راد با اشاره به مشکلات این سازه برای احداث ساختمان بحران گفت: قرار براین بوده که این مکان با حمایت و نظارت ستاد بحران استان اصفهان و تعهد مسکن وشهرسازی برای واگذاری زمین مورد نیاز ساخته شود که بر این اساس مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است.
ابریشمی راد تصریح کرد: با توجه به اینکه ساختمان بحران به عنوان یک پروژه مهم باید در مسیر دسترسی شهرهای اطراف باشد برای ساخت آن تعجبل نمی کنیم و پروژه نیمه کاره محل قبلی بر اساس نیازهای شهرداری تکمیل خواهد شد.

حسینعلی وکیل رییس کمیسون فنی و عمرانی شورا نیز دراین باره اظهار کرد: طراحی سازه و انتخاب پلان برای ساختمان بحران ضعیف است و شهرداری باید مطالعات علمی را با مشاور ذی صلاح جهت مکان یابی و نحوه ساختن ساختمان جایگزین را آغاز کند.
وی تصریح کرد: پروژه های زیادی از گدشته در تکمیل است و تعدادی که برای آن سوالاتی مطرح است در صحن علنی شورا بدون نظر شخصی و با نگاه علمی و کارشناسی بررسی شود تا مسوولیت های قانونی، شرعی و عرفی آن را قبول کنیم.

مهدی ناظم رضوی عضو کمیسیون فنی وعمرانی شورا گفت: مکان یابی ساختمان بحران بدون هدر رفت هزینه های قبلی در یک جای مناسب تعیین شود و این موضوع را در نظر بگیریم هرچه در زمان ساخت یک پروژه زمان را از دست بدهیم هزینه ها را بیشتر کرده ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان در در بخش نهایی شانزدهمین نشست علنی شواری شهر کاشان ظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار شورای شهر دوره پنجم ۱۱ هزار و ۸۷۱ متر مربع عملیات آسفالت در مناطق پنجگانه انجام شده است.
محمد بخشنده فر با اشاره به اینکه سالن های ورزشی ۲۲ بهمن، لتحر و شهید قدیرزاده س مراحل پایانی خود را طی می کنند، افزود: میدان معلم، میدان کمال الملک، بوستان مسکن مهر، جدولگذاری خیابان صادق اصفهانی با ۷۵درصد پیشرفت، پارک حاشیه بعثت، احداث پارک بنفشه، سنگچینی رودخانه حیدر و نصب چمن مصنوعی دانشگاه، فاز چهار اجرایی آرامستان فیض، اورژانس بیمارستان متینی و ساختمان فرهنگی جوادالائمه از دیگر پروژه های در حال اجرا شهرداری کاشان محسوب می شود.