- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تصویب ۴۰۰ مصوبه عمران شهری در محلات شمال شرق تهران

شهردار منطقه ۴ در سیزدهمین روز بازدید میدانی از محلات ۲۰ گانه گفت: طی بازدید از ۱۳ محله منطقه چهار بیش از ۴۰۰ مصوبه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی تصویب و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ ، سید علیرضا حسینی در بازدید میدانی از محله قاسم آباد ده نارمک به عنوان سیزدهمین محله منطقه ۴ که با حضور جمعی از شورایاران و معاونان و مدیران برگزار شد گفت: یکی از مهمترین مشکلات محلات منطقه ۴ به ویژه محلات شمیران نو، گلشن و جوادیه ایجاد سد معبر توسط برخی از خودروها است که با همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی این معضل به زودی رفع می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی میان شهرداری و سازمان ها و سایر دستگاه های خدمات رسان می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند، افزود: رفع مشکلات شهروندان و شهر تهران نیازمند ایجاد هماهنگی میان دستگاه هایی چون آب و فاضلاب، برق، مخابرات و… است و در صورت تشکیل مدیریت واحد می توان بسیاری از معضلات را رفع کرد.

شهردار منطقه ۴ افزود: با توجه به برودت هوا و وجود کارتن خواب ها و افراد بی خانمان در سطح معابر، با همکاری مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری تهران، تمهیدات لازم برای جمع آوری و اسکان این افراد در منطقه ۴ اندیشیده شده است.

حسینی توجه ویژه به بحث سلامت دانش آموزان را از دیگر برنامه های منطقه ۴ عنوان کرد و گفت: در مباحث ارتقاء سلامت دانش آموزان و برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: در بازدیدهای میدانی از سطح محلات از ۵۰ بوستان محله ای و فرامنطقه ای بازدید شد که رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی، آب نماها، زمین های بازی کودکان، بازسازی المان های بوستانی، امکانات ورزشی و همچنین ایمن سازی بوستان در اولویت قرار دارد .

شهردار منطقه ۴ شناسایی و رفع مشکلات ترافیکی محلات را از جمله اقدامات و دستاوردهای مهم بازدیدهای میدانی عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به اسفند ماه و افزایش حجم ترافیک در معابر محلی و بزرگراهی، تمهیدات ویژه برای شناسایی نقاط کور ترافیکی و افزایش ایمنی در بزرگراه ها صورت می گیرد.

وی با تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی محلات با محوریت مساجد گفت: سراهای محلات در کنار مساجد می توانند برای ارتقاء سرانه های فرهنگی و مذهبی برنامه ریزی های مطلوبی نمایند .

حسینی خاطر نشان کرد: ساماندهی تابلوهای ترافیکی، اصلاح هندسی، صدور اخطار و جمع آوری اصناف مزاحم، حذف زواید فیزیکی از پیاده روها، بهسازی انهار و رفع مشکلات احتمالی آبگرفتگی معابر، رسیدگی به فضای سبز بوستان ها، افزایش روشنایی معابر و ساماندهی نقاط بی دفاع شهری از دیگر اقداماتی است که در قالب مصوبات بازدید میدانی در دستور کار قرار گرفته است.

پیمان ضیایی

مدیر روابط عمومی