شهردار سیرجان در  همایش روز حمل و نقل عنوان کرد:رانندگان سفیران فرهنگی‌اند

شهردار سیرجان در همایش روز حمل و نقل عنوان کرد:رانندگان سفیران فرهنگی‌اند...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

صبح نخستین روز هفته جاری همایش روز حمل و نقل با حضور مسوولان و رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری از سوی سازمان تاکسیرانی در سالن مهر شهرداری سیرجان برگزار شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، در این مراسم دکتر رضا سروش‌نیا شهردار سیرجان گفت: در دنیای امروز بخش حمل و نقل عمومی درونشهری و برونشهری از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی و فرهنگی، خود نیز در جریان این توسعه دچار تغییر و تحولاتی می‌شود.
وی ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل و راننده افزود: سازمان تاکسیرانی به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر تبدیل شده و طی توافقنامه بین سازمان حمل و نقل کشور و منطقه ویژه اقتصادی سیرجان مقرر شد وسایل نقلیه سبک و سنگین بدون تعرفه گمرکی وارد و خریداری شود.
شهردار سیرجان اضافه کرد: ما باید از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سیرجان استفاده کنیم و بتوانیم بدون تعرفه گمرکی خودرو وارد کنیم؛ باید با فناوری اطلاعات به روز باشیم تا پیشرفت کنیم و شاهد سیستم حمل و نقل سریع، آسان و ارزان باشیم.

دکتر رضا سروش‌نیا رانندگان حمل و نقل درون شهری را سفیران فرهنگی شهرستان برشمرد و تصریح کرد: منبع فرهنگ غنی شهرستان رانندگانی هستند که روزانه با مسافران زیادی در ارتباطند و اگر خوب عمل کنند می‌توانند فرهنگ و ادب شهرستان را به روشنی به دیگران منتقل کنند.
در ادامه این همایش امام جمعه سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمل و نقل گفت: اهمیت حمل و نقل بر کسی پوشیده نیست و این مهم یکی از ارکان توسعه هر کشوری است؛ حمل و نقل در زمینه کالا می‌تواند واسطه بین تولید کننده کالا و مصرف کننده باشد و نیز می‌تواند نقش موثری در ساخت و پرورش ذهنیت استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی در زمینه‌ی جابه‌جایی مسافر داشته باشد.
سیدمحمود حسینی با اشاره به اظهارات اخیر مسوولان آمریکا بیان کرد: همه ما باید در راستای سازندگی کشور همکاری کنیم تا کشوری سربلند داشته باشیم؛ دشمنان اسلام از زمان پیامبر(ص) تاکنون با حیله‌های فراوان درصدد اسلام ستیزی برآمدند؛ آمریکا شیطان بزرگ است که ما را وسوسه می‌کند و ما باید با تمام توان در برابر خرابکاری دشمنان ایستادگی کنیم.
همچنین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر حضور ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در زمان جنگ و نامگذاری این روز توسط شورای فرهنگ عمومی بعنوان روز حمل و نقل یادآور شد: آنچه در مبحث حمل و نقل باید به آن توجه داشت توسعه ناوگان است و از آنجایی که رشد، تکنولوژی و کیفیت از عوامل تاثیرگذار در توسعه ناوگان است باید بصورت همزمان به این سه عنصر توجه ویژه شود.
حسین افشار افزود: شهرستان سیرجان رتبه خوبی در نوسازی ناوگان خودرویی در سطح کشور دارد که این امر حاکی از تلاش مسوولین شهرستان در راستای توسعه و رونق ناوگان حمل و نقل شهری است.
وی اضافه کرد: باید حمل و نقل درون شهری را گسترش داد و زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی را فراهم کرد؛ ما باید یک سیستم حمل و نقل کارآمد داشته باشیم و با رعایت نظم، قانون و کار صادقانه، مردم را به استفاده از وسایل نقیله عمومی تشویق کنیم؛ مردم اگر خدمات شایسته‌ای از ناوگان حمل و نقل دریافت کنند تمایل بیشتری به استفاده از این سیستم نشان خواهند داد.
در ادامه این همایش معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل و تقدیر از زحمت کشان این عرصه گفت: اگر حمل و نقل اثر بخش، بهینه و سنجیده انجام شود، توسعه پایدار ما هم به خوبی شکل خواهد گرفت و حمل و نقل بویژه نوع درون شهری و جاده‌ای آن برای شهرستانی مثل سیرجان که شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود می‌تواند دستمایه توسعه و پیشرفت قرار گیرد.
دکتر منصور مکی‌آبادی ۸۰درصد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان را مربوط به شهرستان سیرجان دانست و گفت: باید به این موضوع مهم ارزش ویژه‌ای قائل شد و در راستای توانمندسازی حمل و نقل جاده‌ای کوشید.
گفتنی است اجرای موسیقی زنده پاپ و سنتی و تجلیل از پیشکسوتان و رانندگان برتر عرصه حمل و نقل درون شهری، پایان بخش مراسم بود.

چاپ چاپ