بیمه مسئولیت و کیفیت ساختمان ها اجرایی شود
رئیس شورای شهر تهران گفت:

بیمه مسئولیت و کیفیت ساختمان ها اجرایی شود

تاریخ انتشار: 27 دسامبر 2017 - اخبار شهرداری ها, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

بیمه مسئولیت و کیفیت ساختمان ها اجرایی شود
رئیس شورای شهر تهران گفت: باید بیمه مسئولیت و کیفیت ساختمان ها در دستور کار قرار گرفته و اجباری شود، چراکه این بیمه از زمان ساخت ساختمان و ۱۰ ها سال پس از آن نیز جاری است و بر کیفیت ساختمان ها نیز ناظر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران در سی و سومین جلسه به مناسبت ولادت حضرت عیسی (ع) مهمان شورای شهر تهران بود.
محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای سی و سومین جلسه رسمی شورای شهر گفت: حضور اسقف اعظم ارامنه را در شورای شهر تهران گرامی می‌داریم.
وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که مستحضرید در این هفته حادثه درگذشت شاه حسینی، معاون مهندس بازرگان که نخستین رئیس تربیت بدنی و رئیس المپیک بعد از انقلاب بود را داشتیم که به خانواده و همکاران او تسلیت عرض می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امروز ۵ دی ماه، سالروز زمین لرزه بم است و در این حادثه بیش از ۴۰ هزار نفر از هموطنانمان را از دست دادیم که در ۱۲ سال گذشته این حادثه یکی از تلخ ترین حوادث بود.
هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه باید از زمین لرزه بم تجربه کسب کرد تا شاهد حوادث مشابه در کلانشهرها خصوصا شهر تهران نباشیم، خاطرنشان کرد: باید در خصوص مقاوم سازی و ایمنی اعتبارات لازم اختصاص داده شود تا دستگاه های ذی ربط مقاوم سازی لازم را انجام دهند.
به گفته وی، باید مساله زلزله را جدی گرفت، اما نباید این موضوع آن قدر بزرگ جلوه داده شود که ایجاد رعب و وحشت کند.
رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد: باید بیمه مسئولیت و کیفیت ساختمان ها در دستور کار قرار گرفته و اجباری شود، چراکه این بیمه از زمان ساخت ساختمان و ۱۰ ها سال پس از آن نیز جاری است و بر کیفیت ساختمان ها نیز ناظر خواهد بود.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر ساختمان ها بیمه مسئولیت شوند جامعه نیز بیمه خواهد بود، گفت: در زمان وقوع حوادث، بیمه خسارات وارده را پرداخت می‌کند و اگر یکی از شرایط کسب پروانه ساخت ساختمان ها داشتن بیمه مسئولیت باشد، خریداران نیز با اطمینان خاطر خانه می‌خرند.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود، شهردار تهران در جلسه امروز حضور یابد و از عملکرد ستاد مدیریت بحران در زمین لرزه اخیر گزارش دهد، خاطر نشان کرد: بنا به دلیل پیش آمدن کار اضطراری حضور شهردار به یکشنبه هفته آینده موکول شد.

چاپ چاپ