مسوولان شهر برای حل مشکلات متحد باشند/ دلایل زندانی شدن شهروندان کاشانی ریشه یابی شود
تاریخ انتشار: 03 ژانویه 2018 - اخبار, اخبار شوراها

مسوولان شهر برای حل مشکلات متحد باشند/ دلایل زندانی شدن شهروندان کاشانی ریشه یابی شود...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

بیست و دومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان/بخش اول

مسوولان شهر برای حل مشکلات متحد باشند/ دلایل زندانی شدن شهروندان کاشانی ریشه یابی شود

بخش نخست بیست و دومین نشست رسمی شورای شهر کاشان با حضور اعضای شورای شهر کاشان و اعضای شورای شهر نوش آباد برگزار شد و بخش دوم نیز به بازدید از اداره زندان کاشان و نشست با رئیس و مدیران این مجموعه اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر کاشان، در بخش نخست این نشست علی رسول زاده رئیس شورای اسلامی شهر گفت: اولین حضور استاندار جدید دولت دوازدهم در کاشان مصادف شد با عدم حضور امام جمعه در شهر و تداخل دو جلسه شورای اداری شهرستان و همایش خاندان غفاری که مشکلاتی برای برگزارکنندگان به وجود آورد.
وی با بیان اینکه دکترمهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان در شورای اداری شهرستان مواضع صریح و روشنی درباره مشکلات کاشان بیان کردند، افزود:وقتی یک مسوول رده بالایی به کاشان سفر می کند باید مسوولان شهر با یکدیگر متحد و هماهنگ باشند تا با برگزاری جلسات مشترک موانع کاری را با نگاهی به آینده حل کنند.
وی تصریح کرد: برخی اشکالات شهر به خود مسئولانش برمی گردد به گونه ای که حضور شهردار کاشان که از تمام جریانات شهر مرتبط با حوزه شهرداری آگاه است در هنگام سفر استاندار نادیده گرفته می شود.
رئیس شورای شهر کاشان تصریح کرد: ارتقا کاشان با سربلندی تمام شهرهای منطقه همراه است که نوش آباد با داشتن پتانسیل های گردشگری ، آیین های عاشورایی و بحث راه و ارتباطات شهر نقش مهمی درمنطقه فرهنگی کاشان بزرگ محسوب می شود.

حسینعلی وکیل نایب رئیس شورای شهر کاشان نیز اظهار کرد: حوزه فرهنگی کاشان گستره ی زیادی دارد و باید با تقویت ارتباطات موجب انسجام بیشتر این حوزه شد تا پارگی های تقسیمات سیاسی کمرنگ شود و زمینه های لازم را برای استان کاشان فراهم کنیم.
رئیس کمیسیون عمرانی و فنی شورای شهر با بیان اینکه موضوعات مرتبط با راهسازی یک معضل جدی در منطقه کاشان است، افزود: موضوعات کمربندی کاشان،بلوار کویر، رینگ کاشان باید هرسه مورد دیده شود.
وکیل گفت: مشکلات کمربندی محور آران و بیدگل شدیدتر از نوش آباد است زیراهمه ماشین ها به خیابان کم عرض کارگر می رسند که برای حل مشکلات ترافیکی نیازمند آزادسازی قابل توجهی بوده و باید در محور جاده علی آباد و نصرآباد یک پل جدید تعریف شود.

مجید شمس خزانه دار شورای شهرکاشان نیز در این نشست با بیان اینکه ارتباطات جاده ای موجب افزایش تعاملات در منطقه فرهنگی کاشان می شود،افزود: پل زیرگذر نوش آباد یک موضوع فنی است چون این پروژه از سمت کاشان قراراست به خیابان کارگر و دسترسی به میدان زجاجی داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تصریح کرد: الان بحث بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق مطرح است و این مجموعه یک ردیف ملی دارد که نقش فرمانداران کاشان و آران و بیدگل و نماینده مردم در مجلس برای پیگیری اختصاص بخشی از بودجه ملی را به این زیرگذر می طلبد.
شمس درباره حضور استاندار اصفهان در کاشان گفت: حضور وی صرفا به دعوت حجت الاسلام یونسی برای شرکت در همایش خاندان غفاری بود ولی مدیران کاشان تلاش کردند نهایت استفاده ازحضور ایشان را در شهر داشته باشند..

مصطفی کردمیل عضو شورای شهر کاشان نیز گفت:هرچه امکانات در منطقه بیشتر شود مردم بیشتر منتفع می شوند ولی باید موقعیت و توان مالی شهرداری ها هم در انجام کارها دیده شود.
کردمیل افزود: دسترسی پل زیرگذر نوش آباد به میدان شهید زجاجی وقتی مطرح می شود بایدنحوه برگشت آن نیز دیده شود و به گونه ای طراحی شود که درهنگام دسترسی به انتهای خیابان کارگر بار ترافیک شهر را کم کند.

سیدمهدی ناظم رضوی عضو شورای شهر کاشان با تاکید بر اینکه پل کنارگذر نوش آباد پروژه مهمی است، اظهارداشت: با توجه به تعاملات گردشگری دو شهر نصب نماد شهری کویر اقدام خوبی است که باید با کمک شهرداری کاشان برای ایجاد آن پیگیری های لازم شود.

عفت پدرام فر رئیس کمیسیون انرژی،آب و محیط زیست شورای شهر با تشکر از مواضع صریح شورای شهر در رابطه با حماسه ۹ دی افزود: انتظار داشتم مهرعلیزاده استاندار اصفهان که نماینده دولت می باشد زودتر به کاشان سفر می کرد تا در رابطه با حل مشکلات و مسائل شهر گفت وگو کنیم.
وی افزود:معلمان طرح حمایتی ۱۳ماه است که حقوق نگرفته اند و فرماندار کاشان بعنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان باید از استاندار در این زمینه کمک بخواهد.
پدرام فر خاطرنشان کرد: شورای شهر پیگیر مشکلات مردم است و باید تمام مسوولان شهرستان دو ماه یک بار نشست مشترکی برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برگزار کنند.

همچنین اعضای شورای شهر نوش آیاد در این نشست علاوه بر تسریع در حل مشکل احداث پل زیر گذر نوش آباد در زمینه های گردشگری ، آیین های عاشورایی، احداث نماد شهری کویر و برگزاری نشست های مشترک بیشتر برای حل مشکلات منطقه را خواستار شدند.

بخش دوم بیست و دومین نشست شورای شهرکاشان با حضور اعضا در اداره زندان و گفتگو با رئیس و مدیران اداره زندان و بازدید از کارگاه های حرفه آموزی فنی این اداره اختصاص داشت.
رئیس شورای شهر کاشان در دیدار با مدیران اداره زندان گفت:دلایل و علت های زندانی شدن شهروندان کاشانی و برگشت مجدد آنها به این مکان باید ریشه یابی شود وپیگیری های لازم در حل معضلات آنها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در شورای شهر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی باید مسائل مربوط به زندانیان را پیگیری و آسیب های موجود را بررسی کند ونسبت به نحوه ارتباط با اداره زندان برای بهبود اوضاع جامعه همفکری شود.
رسول زاده با بیان اینکه ریشه بیشترمشکلات زندانیان مسائل اقتصادی است، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر حل مشکلات اقتصادی جامعه دارند ولی چرا در شهر مذهبی کاشان و با وجود صنایع فراوان شهروندان گرفتار ناهنجاری های اجتماعی و زندان می شوند.

نایب رئیس شورای شهرکاشان در این دیدار با ارائه پیشنهاد همکاری اداره زندان و دانشگاه گفت:برخی آمارها در جامعه نگران کننده است و باید در زمینه آسیب شناسی در اجتماع از مطالعات دانشگاهی استفاده شود.
وی افزود: بررسی شود در چه حوزه هایی در کاشان جرم اتفاق می افتد و رابطه جرایم در کاشان با مهاجرپذیربودن آن چیست و چرا از پتانسیل های این شهر مانند داشتن بقاع مذهبی و هیات های عزاداری با هزینه های بالا در راستای آموزش و اصلاح شهروندان استفاده نمی شود.

وکیل با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه ای کاشان گفت: تمام مسوولان شهرستان در جریان باشند الان اگر در حاشیه های شهر یک خانه ساخته می شود ولی حکم تخریب برای آن داده نمی شود باعث ایجاد یک خانه فساد شده و جرم تولیدشده و آمار زندانیان بالامی رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان نیز اظهار داشت: باید برای کاهش آسیب ها درجامعه با همکاری تمام دستگاه ها همکاری شود و برای حل مشکلات افراد درگیر با زندان در تمام مواقع تلاش شود.
مجید شمس با تاکید بر اینکه نباید یک زندانی بعد از پایان محکومیتش دوباره بازگشت مجدد داشته باشد، افزود: معضلاتی مانند بحران های اقتصادی، ناهنجاری های اجتماعی مثل بیکاری در جامعه موجب باز شدن درهای زندان برای برخی از اقشار جامعه می شود .

مصطفی کردمیل عضوشورای شهر کاشان با بیان اینکه گاه یک لحظه غفلت منجر به زندانی شدن یک فرد می شود، افزود: نهادهای فرهنگی و ورزشی هرچقدر بیشتر کار کنند تخت های بیمارستان ها و زندان ها کمتر می شود.

عفت پدرام فر، رئیس کمیسیون انرژی،آب و محیط زیست نیز اظهار کرد:باید با نگاه مثبت به زندانیان به فکر کمک و کاهش آسیب های آنها باشیم و خانواده های آنان نیازمند کمک همگان بوده زیرا وقتی پدر یک خانواد زندانی می شود عدم حضورش بر روی همسر و فرزانش نیز اثر می گذارد.
پدرام فر با بیان اینکه اصلاح شهروندان و امنیت جامعه کار سختی است، افزود: بیشترزندانیان مجرم واقعی نیستند و باید فکری برای حل مشکلات آنها و کاهش آسیب ها در داخل زندان اندیشیده شود.

علیرضا پورعسگری، رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورای شهر کاشان گفت: زندانیان بخشی از مردم شهر هستند ولی بنابر دلایلی در وضعیت متفاوتی نسبت به اکثریت شهروندان در زندان قرار گرفته اند که باید با استفاده ازامکانات موجود برنامه های فرهنگی مناسب با همکاری شهرداری و اداره زندان برای آنها تعریف شود.
پورعسگری تصریح کرد: شهرداری، قوه قضاییه، اداره زندان ها و مجموعه های دیگر در مواجه با یک فرد زندانی وظایف ذاتی خود را انجام می دهند ولی باید بخش خیرین وکمک های مردمی در رابطه با زندانیان فعال گردد.

علیرضا مفرح، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهرکاشان با اعلام آمادگی این کمیسیون در رابطه با همکاری طرح های اداره زندان گفت: کارهای پیشگیرانه در شهر باید هدفمند و نظامند باشد و تمام ارگان های با رصد امور در کارگروه های ویژه شهرستان به دنبال راهکاری برای حل ناهنجاری های اجتماعی باشند.

همچنین سیدرضا موسوی رئیس اداره زندان کاشان در این دیدار اظهار کرد: مردم توجه داشته باشند بحث زندان برخورد با شهروندان نیست بلکه هدف اصلاح و تربیت آنها است وشاید بسیاری از آنها اگر یک شغل پایدار در زندگی خود داشتند هرگزمحیط زندان را نمی دیدند.
وی با بیان اینکه ازهمه مقاطع تحصیلی در زندان هستند، افزود:بر اساس آمار۳۴ درصد زندانیان کاشان به جرم سرقت، ۲۳ درصد موادمخدر، ۱۴درصد محکومیت مالی ، ۱۴٫۵ درصد علیه اشخاص،۵٫۵ درصد علیه اموال و ۹ درصد باقیمانده جزو سایر جرایم می باشد.
موسوی با تشکر از برگزاری جشن شب یلدا برای زندانیان توسط شهرداری کاشان گفت: این برنامه باعث شد زندانیان احساس کنند بین مسوولان شهر و خودشان فاصله ای نیست و امیدواریم مدیریت شهری نسبت به مباحث آسفالت و زیباسازی محوطه زندان و رنگ آمیزی دیواره های زندان با توجه به قرارگرفتن در مرکز شهر همکاری های لازم را داشته باشند.

در پایان این دیدار اعضای شورای شهر کاشان از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی قالیبافی، تولید درخت سیم موتورسیکلت اداره زندان کاشان بازدید به عمل آوردند.

چاپ چاپ