بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از سازمان مدیریت بحران شهر تهران
تاریخ انتشار: 10 ژانویه 2018 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از سازمان مدیریت بحران شهر تهران...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از سازمان مدیریت بحران شهر تهران
اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از قسمت های مختلف سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، بعد از ظهر امروز (سه شنبه ۱۹ دی ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در محل ساختمان مدیریت بحران شهرداری تهران از بخش‌های مختلف سازمان بازدید و در جریان روند فعالیت های این سازمان قرار گرفتند.
براساس این گزارش آقایان رضایی کوچی، بنایی، علوی، کیان پور، کوسه غراوی و افضلی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این بازدید حضور داشتند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد
لزوم استقرار سامانه های هشدار و دستگاه های شتاب نگار توسط شهرداری تهران
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم استقرار سامانه های هشدار و دستگاه های شتاب نگار توسط شهرداری تهران تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید امکانات اولیه در خصوص سامانه های هشدار را تهیه کند، گفت: به نظر می رسد تامین این تجهیزات به ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز داشته باشد تا تعداد دستگاه های شتاب نگار و لرزه نگار تهران به تعداد قابل قبول برسد.
وی افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته اگر می خواهیم شرایط تهران را به حد مطلوب رسانده و به شهروندان تهرانی اطمینان خاطر در مورد ایمن سازی بدهیم، باید ۳۰ هزار میلیاردتومان هزینه کنیم که با توجه به بودجه حدودا ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران،در می یابیم که حجم کار بسیار سنگین است.

در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران عنوان شد:
مجلس به دنبال تقویت ساختار و جایگاه مدیریت بحران کشور و پایتخت است
اعضای کمیسیون عمران مجلس در جریان بازدید از مرکز و ستاد فرماندهی مدیریت بحران تهران با فعالیت های جاری این مرکز، اقدامات شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران و نیز جزئیات ۲۰ پروژه پیشنهادی شهرداری تهران به مجلس برای ارتقای تاب آوری پایتخت در برابر زلزله آشنا شدند و بر تقویت جایگاه و ساختار مدیریت بحران کشور و پایتخت در قانون جدید تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در جریان این بازدید دکتر محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس به ضرورت اصلاح قانون مدیریت بحران در مجلس و تصویب بودجه مناسب طرح های مقاوم سازی شهرها و روستاها در برابر سوانح طبیعی به ویژه زلزله اشاره کرد و گفت: زمینه اجرای طرح های تهیه شده باید فراهم شود و مدیریت بحران پایتخت با تکیه بر ضرورت مدیریت یکپارچه شهری نیاز به تقویت جایگاه و ساختار دارد و باید زمینه هم افزایی و همکاری بیشتر نهادها و سازمان های مسئول در تامین اهداف ترسیم شده این حوزه در تهران براساس قانون جدید فراهم شود.
وی افزود: مجلس به دنبال تقویت جایگاه و ساختار مدیریت بحران در کشور و پایتخت براساس تصویب قانون جدید است و به ابعاد مختلف مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله توجه دارد.
دیگر نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در سخنانی به بیان ضرورت ها و راهکارهای پیشنهادی خود در این حوزه پرداختند و اقدامات شهرداری تهران در این حوزه را قابل توجه و الگویی برای سایر شهرها توصیف کردند، همچنین تاکید شد که نمایندگان مجلس از پیشنهادات سازمان برای تقویت لایحه مدیریت بحران استقبال می کنند.
همچنین دکتر احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سخنانی به آسیب پذیری قابل توجه تهران در برابر سوانح طبیعی به ویژه زمین لرزه اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران متشکل از ۱۴ کارگروه با عضویت تمامی سازمان ها و نهادهای حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری طی نشست های مختلف انواع مخاطرات محتمل و کاستی های موجود را شناسایی و راهکارهای تحقق شهری ایمن و پایدار را ترسیم کرده اند.
جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: بر همین اساس از میان ۵۰ طرح پیشنهادی، ۲۰ پروژه اولویت دار مشخص و در قالب ” طرح جامع پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران” با رویکرد زلزله به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که ۱۶ پروژه آن با محوریت شهرداری تهران و ۴ پروژه آن با محوریت اجرایی سازمان ها و نهادهای خارج از شهرداری تهران در صورت تصویب و تامین اعتبار در بازه های زمانی ۲ تا ۵ سال قابل اجرا است و در آن صورت میزان تلفات و خسارت وقوع زلزله احتمالی تهران به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که برآوردهای آن در این طرح ارائه شده است.
دکتر صادقی همچنین به چالش نبودن قانون جامع و فراگیر مدیریت بحران در کشور اشاره کرد و گفت: لایحه تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور از سوی دولت به مجلس ارائه و با وجود تغییراتی که در آن اعمال شده هنوز لایحه مطلوبی برای پاسخگویی به نیازهای مدیریت بحران به شمار نمی آید و پیشنهادات ارائه شده از سوی کارشناسان باید در تصویت این قانون که بیشتر رویکرد مقابله دارد و کمتر به جنبه های پیشگیری و کاهش خطر پرداخته است، توجه شود تا مشکلات و کاستی های موجود با قانون مناسب برطرف شود.
وی تاکید کرد در همین خصوص باید از تجربیات جهانی و قوانین تدوین شده سایر کشورهای پیشرو در این حوزه استفاده شود تا قانونی جامع و به روز تصویب و زمینه تحول در حوزه مدیریت بحران فراهم شود.

چاپ چاپ