- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

پیش بینی بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی برای سال ۹۷ شهرداری اصفهان

معاون مالی و اداری و شهرداری اصفهان گفت: برای سال آینده بر طبق برآوردهای اولیه حدود ۳ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، محمد نورصالحی در حاشیه جلسات نهایی بودجه ۹۷ شهرداری اصفهان افزود: براساس برآوردهای اولیه شورای شهر و شهرداری برای سال آینده حدود ۳ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده و هنوز این بوجه مصوب و نهایی نشده است.
وی با بیان این که فرایند تدوین بودجه شهرداری اصفهان بر اساس سیاست‌های اصفهان ۱۴۰۰ است اذعان داشت: اولویت اول بودجه سال آینده بخش جاری شامل حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران، نگهداری شهر و فضای سبز می باشد.
معاون مالی و اداری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در بودجه سال ۹۷ پروژه های شاخص و نیمه تمام از جمله سالن مرکز همایش ها، میدان امام علی(ع) و خط یک مترو در اولویت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در سال آینده علاوه بر تکمیل خط یک مترو شروع خط دوم و سوم قطار شهری مورد توجه است همچنین بعد از طرح های نیمه تمام پروژه های جدید آغاز می شود.
نورصالحی با بیان این که پروژه های زیست محیطی و حمل و نقلی در بودجه سال ۹۷ در اولویت قرار دارد ادامه داد: در بودجه سال آینده برای مسیرهای بی آر تی ، تقویت ناوگان اتوبوسرانی و مترو منابع قابل توجهی تخصیص یافته است.
وی با اشاره به این که بودجه فرهنگی در بودجه سال آینده کاهش نیافته تصریح کرد: براساس تاکیدات شهردار اصفهان بودجه فرهنگی سال آینده کاهش نمی یابد.
معاون مالی و اداری شهرداری اصفهان با بیان این که فرصت‌ها و تهدیدهای لایحه بودجه کشور از سوی شهرداری اصفهان مشخص و طی مکاتباتی با نمایندگان مجلس مطرح شده است، اذعان داشت: قرار شده دولت بخشی از عوارض مالیاتی به کلان شهرها را برای بودجه سال ۹۷ شهرداری ها اختصاص دهد امید است با اجرای این مهم بخشی از فشار تامین بودجه از طریق صدور پروانه بروی دوش شهرداری ها کاهش یابد.