- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

زیرساخت های ورزش کوهنوردی ارتقا می یابد

زیرساخت های ورزش کوهنوردی در شمال تهران، برای حضور ایمن کوهنوردان و گردشگران با ساماندهی و ایمن سازی مسیرهای کوهنوردی ارتقاء می یابد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک در جلسه ایی که با حضور رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی، علی محمد ساریخانی رئیس کمیته پناهگاه های فدراسیون ،مرتضی رمضانی رئیس هیات کوهنوردی استان تهران، حمید مساعدیان رئیس هیات کوهنوردی شمیرانات برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: منطقه یک به دلیل مجاورت با ارتفاعات و دامنه های البرز به عنوان قطب گردشگری و تفریحی شهر تهران محسوب می شود و هر هفته تعداد کثیری از شهروندان و کوهنوردان به این منطقه مراجعه می کنند لذا در راستای خدمات رسانی بهتر به آنها مسیرهای گردشگری و کوهنوردی ساماندهی و ایمن سازی می شوند.
وی گفت: با شناسایی نقاط خطر آفرین و حادثه خیز در مسیرهای کوهنوردی عملیات ساماندهی و ایمن سازی در معابر کوهستانی ارتفاعات شمال تهران در حال اجراست که یکی از اقدامات در حال اجرا توسط ناحیه کوهستان منطقه شیب بندی و پله بندی مسیرها از جمله مسیرپر پیچ و خم کوهپیمایی درکه – پلنگچال بوده است که در سایر مسیرها نیز در حال اجراست.
تاجیک اسماعیلی به تجهیز و نگهداری پناهگاه ها در مسیرهای کوهنوردی اشاره و تصریح کرد: جانپناه های واقع در مسیرهای کوهنوردی یکی از ضروری ترین مکان ها برای اسکان کوهنوردان است که باید به وسایل مورد نیاز آنها مجهز باشد که در این راستا پنل های خورشیدی در چند پناهگاه و جانپناه نصب شده تا بتوان از انرژی تولید شده آن برای وسایل گرمایشی ، ارتباطی و… استفاده بهینه کرد.
شهردار منطقه یک ایجاد پدهای هلیکو پتر و تجهیز نیروهای امداد کوهستان و برگزاری جشنواره های مشترک ورزشی را نیز مورد توجه خاص قرار داد.