- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

استفاده از انرژی های تجدید پذیر در شهر تهران نهادینه می شود

با برپایی دوره های آموزشی آشنایی با سیستم های فتوولتائیک برای کارشناسان خدمات شهری و محیط زیست مناطق شهرداری، استفاده از انرژی های تجدید پذیر در شهر تهران نهادینه می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس آسیه اقدسی مدیر واحد محیط زیست و انرژی شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: با هدف فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتراز نحوه استفاده انرژی های پاک، در سال جاری بیش از ۱۵ دوره آموزشی برای کارشناسان خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ، دانش آموزان، دانشجویان و… برگزار شد.
وی گفت: بیش از ۱۴۰ نفر از کارشناسان مناطق ۱۴،۱۰، ۷ و ۲ شهرداری تهران و تعداد ۱۴۵ نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف ، دانشجویان دانشگاه علم وصنعت، فعالین انجمن معماری ایران و… با حضور در مرکز انرژی های تجدید پذیر بوستان نیلوفر با موضوع انرژی های نو و آشنایی با کاربرد و چگونگی استفاده از تجهیزات ساخته شده در این مرکز آشنا شدند.
اقدسی خاطر نشان ساخت : در این دوره ها از اساتید و مربیان برجسته استفاده می شود و شرکت کنندگان به منظور آشنایی بیشتر به صورت بصری و پخش ویدیو های آموزشی، جهت استفاده هرچه بیشتر از انرژی های پاک آموزش داده می شوند.
مدیر واحد محیط زیست و انرژی شهرداری این منطقه تصریح کرد: این آموزش ها با محوریت آشنایی با انرژی های خورشیدی، باد و زیست توده، تکنولوژی های بازیافت پسماند شهری و پروژه های شاخص شهرداری در این زمینه، آشنایی با تکنولوژی هیدروژن و پیل های سوختی و استحصال انرژی از آب و امواج در مرکز تحقیقات و آموزش انرژیهای تجدیدپذیر برگزار شد.