رئیس شورای اسلامی شهر کاشان:

هنگام برخورد با موضوعات فرهنگی و اجتماعی راهکارهای تخصصی تبیین شود...

تاریخ انتشار: 31 ژانویه 2018 - اخبار شوراها, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رئیس شورای شهر کاشان گفت: مجموعه مدیریت شهری و دستگاه های فرهنگی اجتماعی با موضوعات و مسائل پیچیده فرهنگی اجتماعی مواجه هستند که باید در هنگام برخورد با آن اندیشه های روشن و راهکارهای تخصصی تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر کاشان، علی رسول زاده در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان کاشان اظهار کرد: برگزاری جلسات اندیشه ورز با فعالان و متخصصان حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهر به طور منظم می تواند به دستگاه های فرهنگی کمک کرده تا با برخورد عالمانه با مسائل شهری گام های جدی تری برای ارتقاء حوزه فرهنگ بردارند.

وی کمک به فهم مشترک بین مسوولان و فعالان فرهنگی نسبت به موضوعات مختلف، شناخت دقیق تر نظام مسائل پیش رو، ایجاد اعتماد و انسجام و تببین راهکار برای حل مشکلات را ازاهمیت جلسه با فعالان فرهنگی و اجتمای ذکر کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تصریح کرد: کاشان از نظر امکانات گردشگری جزو ۱۰ استان برتر کشور محسوب می شود ولی از نظر رتبه بندی صنعت توریسم در کشور جایگاه مناسبی قرار ندارد که باید با پرورش نیروهای متخصص در دوران بحران بی آبی منطقه ،صنعت گردشگری را توسعه دهیم.

رئیس شورای شهر کاشان خاطرنشان کرد: بحران های زیست محیطی و تبعات فرهنگی اجتماعی آن، بحران های اقتصادی و مسائل فرهنگی پیرامون آن، مهاجرت و حضور اتباع خارجی،اهمیت نقش رسانه ها اعم از سایت های خبری، مطبوعات و فضای مجازی و توجه ویژه به فرهنگ سرمایه گذاری در شهر را از موارد مهم در کاشان دانست که باید با هم اندیشی بررسی کرد.

رسول زاده با تاکید بر جدی گرفتن مباحث بیان شده در این جلسه گفت:پیشنهاد می کنم فعالان فرهنگی و اجتماعی با استفاده از این فرصت طلایی برای پیشبرد برنامه های خود با یک ساز وکار منظم و معین هیات اندیشه ورزی را راه اندازی کنند و به مسائل اصلی پرداخته و نتیجه مطالعات و پیگیری های خود را در اختیار دستگاه های اجرایی شهر بگذارند.

عفت پدرام فر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا کاشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، افزود: بدون فرهنگ کارها ابتر می ماند و اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: شورای شهر کاشان به حوزه های فرهنگی شهر توجه ویژه دارد و فعالان عرصه های فرهنگی را دیده بان تیزبان در رصد مشکلات و مسائل شهر می داند.

پدرام فر با تاکید بر توانمندی سازی و مشارکت بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی گفت: فعالان حوزه های فرهنگی منتظر دعوت شورا برای برگزاری نشست های هم اندیشی نباشند و نظرات و مطالبات خود را به صورت مکتوب و مستند به شورا ارائه داده تا برای اجرایی کردن آنها تلاش کنیم.

چاپ چاپ