- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تامین مالی مترو، با جذب فاینانس در دستور کار است

شهریارنیوز: شهردار تبریز با اشاره به این که تامین مالی مترو با جذب فاینانس در دستور کار قرار گرفته شده‌ و مصمم هستیم که با تحقق این امر، به لطف خدا در سال ۱۴۰۰ پروژه را تکمیل و فعال کنیم.
به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین‌باهر، در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM به ایستگاه شماره ۳ خط دوم مترو، با بیان این مطلب اظهار داشت: تاکنون ۵ کیلومتر از مسافت خط دوم قطار شهری تبریز با استفاده از تجهیزات TBM حفاری شده و فعالیت عمرانی و زیرساختی در هشت ایستگاه نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: خط دوم قطار شهری تبریز طولانی ترین خط متروی تبریز که در مسیر غرب به شرق شهر امتداد یافته است.
شهین‌باهر اضافه کرد: ویژگی مهم این خط، عملیات همزمان دو دستگاه TBM «از قراملک در غرب شهر» و «میدان شهید فهمیده از شرق تبریز» است که باعث می‌شود زمان اجرای پروژه کاهش چشمگیری داشته باشد.
شهردار تبریز با اشاره به این که پشتیبانی مالی مترو، از اولویت‌های اقتصادی شهرداری است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده تامین مالی مترو با جذب فاینانس در دستور کار قرار گرفته شده‌ و مصمم هستیم که با تحقق این امر، به لطف خدا در سال ۱۴۰۰ پروژه را تکمیل و فعال کنیم.
وی همچنین از تلاش عوامل فنی و اجرایی پروژه خط دوم قطار شهری تبریز قدردانی کرد.
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و متخصصان و مجریان پروژه مترو، حفاری مکانیزه TBM وارد ایستگاه شماره ۳ خط دوم مترو شد