شهردار تهران اعلام کرد

آمادگی برای ورود خارجی ها به بازار «طلای کثیف»

تاریخ انتشار: 13 فوریه 2018 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار تهران با بیان اینکه پرونده زباله سوز و تولید برق بسته نیست، اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۷ اتفاق خوبی در این زمینه رخ دهد.
محمد علی نجفی درباره سرانجام راه‌اندازی زباله سوز و تولید برق از زباله در تهران گفت: فرآیند مناقصه تهیه شده و شرایط اعلام شده و شرکت‌های بین‌المللی و نمایندگان‌شان در تهران در صورت تمایل می‌توانند برای ایجاد زباله سوز و فرآیند استخراج برق از زباله پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
وی با بیان اینکه در این زمینه با یک شرکت کره‌ای از قبل صحبت شده بود و در سفری که اخیراً به کره داشتم با هیأت مدیره شرکت مذکور، دیدار کردم گفت: این رایزنی‌ها به مرحله عقد قرارداد نیز رسیده اما متأسفانه شرکت مقابل، شرایط جدیدی را بعد از آنکه به مرحله عقد قرارداد رسیدیم، مطرح کرد که مورد قبول ما نبود. نجفی افزود: شرکت کره‌ای در مرحله عقد قرارداد، شرایط جدیدی برای میزان سال‌های استفاده از محل تولید برق و… مطرح کرد که ما آن را نپذیرفتیم. شهردار تهران با بیان اینکه بحث زباله سوز و تولید برق از زباله در دستور کار است ادامه داد: با شرکت‌های داخلی، آسیایی و اروپایی در این زمینه صحبت خواهیم کرد که در مناقصه شرکت کنند چراکه پرونده زباله سوز و تولید برق بسته نیست.
وی با بیان اینکه امیدواریم سال ۹۷؛ اتفاق خوبی در این زمینه رخ دهد، گفت: امید است در سال جدید پیمانکار مشخص شود، اما دقت داشته باشید تا نتیجه و بهره‌برداری برق از زباله، ۲۶ ماه زمان لازم است و بعد از انتخاب پیمانکار تولید برق از زباله و ایجاد زباله سوز رخ می‌دهد.
ارائه گزارش بخشی از تخلفات مدیریت سابق شهرداری به قوه قضائیه
شهردار تهران از ارائه گزارش بخشی از تخلفات مدیریت سابق شهری تهران طی سال‌های ۸۴ تا ۹۶ به قوه قضائیه خبر داد.
به‌ گزارش شورا‌ آنلاین، محمدعلی نجفی در پاسخ به این سؤال که وضعیت دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۹ سال گذشته چگونه بوده است؟ گفت: دولتمردان جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها جدا از مردم نبوده‌اند و برای حفظ استقلال و آزادی و رفاه مردم کوشیده‌اند. وی در ادامه حفظ نظام را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۳۹ سال گذشته دانست و اظهار کرد: در طول دهه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای سرنگونی و خدشه وارد کردن به نظام از سوی دشمنان صورت گرفت، اما به‌دلیل حضور گسترده مردم و حمایتی که از نظام داشته‌اند، آنها موفق به چنین خواسته‌ای نشدند.
قرارداد همکاری شهرداری تهران با ژاپن برای کاهش‌ آلودگی هوا
قرارداد ۴ ساله همکاری رسمی ایران و ژاپن به منظور تأمین تجهیزات اندازه‌گیری و تجزیه تحلیل آلاینده‌های هوای تهران با حضور معاون شهردار تهران و سفیر ژاپن امضا شد.
پورسیدآقایی در مراسم امضای مبادله‌نامه همکاری بین دولت ایران و ژاپن گفت: برای کاهش آلودگی هوای تهران این تفاهمنامه به امضا رسید، مجری این طرح در ایران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وابسته به شهرداری تهران و مجری این مبادله‌نامه در دولت ژاپن، آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) است.
این اتفاق در شرایطی است که سابقه همکاری ایران و ژاپن (جایکا) به سال ١٩٩۶ و نخستین برنامه مقابله با آلودگی هوا بازمی‌گردد که نتیجه آن ارتقای استاندارد بنزین بود به‌طوری که اکنون سرب و منوکسید کربن در هوای تهران حذف شده است. این سازمان دولتی در پروژه احیای دریاچه ارومیه همکاری دارد و این بار بر اساس تعهدات بین‌المللی خود تصمیم گرفته است در زمینه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران نیز همکاری کند. این پروژه در بازه چهارساله انجام خواهد شد.
به گفته پورسیدآقایی ارزش کمک های کشور ژاپن به منظور تامین تجهیزات اندازه گیری و تجزیه تحلیل آلاینده های هوای تهران بالغ بر ۱۱.۳ میلیون دلار است.

چاپ چاپ