- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تقاضاهای خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت خواهد بود

سرویس خبر:اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمان
شهردار کرمان گفت: کار فرهنگی مبنای همه‌ی فعالیت‌هاست.
سیدمهران عالم‌زاده در نشست با رییس انجمن ایثارگران کرمان و جمعی از خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران کرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر با تأکید بر این‌که باید انقلاب را برای نسل جدید بازخوانی کنیم، به این نکته که انقلاب ما فرهنگی بود اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی، سخت‌ترین کار و مبنای همه‌ی فعالیت‌هاست.
وی افزود: در حوزه‌ی فرهنگ باید هزینه کنیم؛ چراکه اگر هزینه نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنیم.
شهردار کرمان ادامه داد: کار فرهنگی، دستوری نیست و شروع نمی‌شود مگر این‌که از خودمان شروع کنیم.
عالم‌زاده با بیان این‌که حوزه‌ی فرهنگ، حساس‌ترین حوزه است، گفت: کار فرهنگی زمان‌بر است؛ بنابراین، نمی‌توانیم انتظار بازده زود داشته باشیم و باید صبر و حوصله داشته باشیم.
وی افزود: در حوزه‌ی فرهنگی نیاز داریم ۳۹ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد را بازخوانی کنیم که چه کارهایی کرده‌ایم، نسل جدید با چه چالش‌هایی درگیر است و چه کارهایی باید انجام دهیم.
شهردار کرمان با تأکید بر این‌که در حوزه‌ی فرهنگ، باید تخصصی وارد شویم، گفت: در این حوزه اگر به جهت اصلاحی و ارشادی وارد شویم و نه دستوری و قهری، موفق خواهیم بود.

ضرورت مناسب‌سازی فضاهای عمومی مورد استفاده‌ی جانبازان
عالم‌زاده درخصوص چگونگی حل مشکلات خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز گفت: باید مسایل و مشکلات موجود را به دو دسته تقسیم کنیم؛ یک‌سری مسایل عمومی است، اما برخی مسایل مربوط به خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران است که به‌طور خاص دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: از برخی اقدامات، علاوه بر جانبازان، سایر اقشار ازجمله معلولان، افراد مسن و خانم‌هایی که کودک و کالسکه دارند و می‌خواهند در شهر تردد کنند، بهره می‌برند؛ ضمن این‌که ارایه‌ی این خدمات به جانبازان ضرورت دارد و وظیفه‌ی ما را سنگین‌تر می‌کند.
وی با بیان این‌که برای جانبازان و معلولان ضوابط ویژه‌ای داریم که در سال ۶۸ ابلاغ شده است، تصریح کرد: باید از همان سال تاکنون با توجه به این ضوابط، مشکلات به‌تدریج حل می‌شد، اما متأسفانه کوتاهی شده و امروز شاهد مشکلات مختلفی هستیم.