- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

توقف ساخت ۱۰۰ برج در تهران

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان تهران، گفت: در راستای این همکاری از ساخت‌وساز صد پروژه ساختمانی در پایتخت جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»، مسلم بیات در تشریح این خبر افزود: در سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل استاندارد تهران، سازمان نظام مهندسی استان و چهار انجمن صنعت ساختمان نظیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات سبک ساختمانی، انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران و استان تهران و انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان تیرچه و بلوک استان تهران، منعقد شد تا خلاهای موجود از تولید فراورده‌های ساختمانی تا محل مصرف، با اخذ تدابیر مناسب و کارآمد برای ردیابی، جبران شود.

وی گفت: در همین راستا، با تشکیل کمیته استانداردسازی متشکل از کارشناسان استاندارد و نظام‌مهندسی و همچنین انجمن‌های صنفی و تخصصی ذیربط، بازدیدهای میدانی انجام و در مواردی، نمونه‌برداری برای کنترل کیفیت مصالح انجام می‌شود. در جریان این بازرسی‌ها، مقادیری مصالح ساختمانی غیراستاندارد شناسایی و نیز تخلفات برخی پیمانکاران و مهندسین ناظر مشخص شد؛ که اقدام قانونی متناسب اعم از توقیف، اعلام جرم، و در نهایت درخواست توقف عملیاتی ساختمان اعمال شد.

این مقام مسؤول در پایان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، ۸۶ پروانه استاندارد واحدهای تولید فرآورده‌های ساختمانی تعلیق و ابطال و همچنین از فعالیت ۲۷ بچینگ تولیدکننده بتن نیز ممانعت شد. در مدت مذکور، مقادیر زیادی سیمان، بلوک سیمانی، تیرچه، شن و ماسه، موزاییک، نیز توقیف و درخواست توقف کار ۱۰۰ پروژه ساختمانی متخلف، به مرکز صدور پروانه در شهرداری تهران ارایه شد.