- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

رونق اشتغال و «کارآفرینی اجتماعی» با تکیه بر پتانسیل مشارکت های مردمی

رونق اشتغال و «کارآفرینی اجتماعی» با تکیه بر پتانسیل مشارکت های مردمی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: موضوع «کارآفرینی اجتماعی» باید در اولویت جدی برنامه های سازمان خدمات اجتماعی قرار گیرد و باید در زمینه توانمندسازی، اشتغال صحیح و بهره گیری از پتانسیل مشارکت های مردمی چاره اندیشی کرده و از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اولین بازدید نوروزی از سازمان خدمات اجتماعی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، وظایف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیشتر شده و این معاونت در راستای اعتقاد و باور به فرمایشات رهبری در این حوزه پیشگام شده است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مورد شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری انقلاب مطرح شد، افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ابتدای سال با صدور بخشنامه ای با مضمون حمایت از کالای ایرانی اولین گام و اقدام را در این راه برداشته است.
شجاع پوریان با اشاره به جایگاه مهم و ویژه سازمان خدمات اجتماعی در شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: حضور ما در این سازمان به منزله ی این است که از همه مدیران خبره و کارشناسان فعال در حوزه آسیب های اجتماعی در جهت ترقی بیشتر سازمان استمداد بطلبیم و صادقانه از آنها بخواهیم که در پیشبرد اهداف سازمان همکاری کنند و کاری متفاوت تر از سال های گذشته در این حوزه انجام دهند.
وی، مبحث کارآفرینی و توانمندسازی را از دیگر مأموریت های سازمان خدمات اجتماعی، عنوان و تصریح کرد: صنایع دستی یکی از مزیت های اقتصادی کشورمان به شمار می رود که شهر تهران از آن بهره مند شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جایگاه ویژه و استراتژی سازمان خدمات اجتماعی، افزود: این سازمان به واسطه موضوع توانمندسازی و کارآفرینی، مشارکت های اجتماعی و آسیب های اجتماعی یکی از استراتژی ترین سازمان های شهرداری تهران محسوب می شود.
وی سازمان خدمات اجتماعى را مهمترین مجموعه ى فعال و موثر در بحث اجتماعى دانست و تمرکز بر روى کارآفرینى و اشتغال را امرى ضرورى در این خصوص قلمداد کرد.
شجاع پوریان در خصوص “کارآفرینی اجتماعی” گفت: توقع ما از مسئولین سازمان خدمات اجتماعی این است که کارآفرینی اجتماعی در اولویت جدی برنامه های این سازمان قرار گیرد و با تأکید بر مبحث اشتغال صحیح، توسعه، تنوع و استفاده از پتانسیل مشارکت های مردمی چاره اندیشی کرده و مانع از بروز آسیب های اجتماعی بشویم .
اکبر نعمتی سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ضمن قدردانی از حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و هیئت همراه و توجه ویژه ایشان به سازمان خدمات اجتماعی، گفت: انتظار مدیریت شهری از این سازمان در چهارچوب ارزش های نظام و کشور است و تک تک ما در برابر این ارزش ها پاسخگو هستیم.
نعمتی افزود: امیداست ظرف شش ماه آینده عملکردى هرچه بهتر در حوزه بهبود وضعیت آسیب هاى اجتماعى شهر تهران داشته باشیم.
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در تلاشیم تا درکنار دستگاه های دیگر دولتی ، وظیفه ای را که به سازمان خدمات اجتماعی محول شده به نحو احسن به انجام برسانیم.